Friss hírek

Kérem a friss híreket e-mailben!
50plusz.hu hírek

5 tipp: ha fél a repüléstől

kategória: Stressz, Vészhelyzetek, katasztrófák

Szakemberek véleménye szerint a repülőgépen való utazástól való kóros félelem az egyik legnehezebben kezelhető fóbia. Néhány tanáccsal azonban felülkerekedhetünk rajta.

Repülőn utazni ellentmond az ember ösztöneinek: természetes körülmények között soha nem emelkednénk több ezer méter magasba. Valószínűleg ezért is szorong a gépen az emberek 40 százaléka, tízből egy pedig annyira retteg, hogy nem is hajlandó az utazásnak ezt a módját választani.

Van, aki a repülő meghibásodásától, balesettől tart, mások pánikreakciót produkálnak, sokakra pedig mindkét tünet jellemző.

1. A szorongás megértése

A repüléstől való félelem lehet genetikus, tanulhattuk a szüleinktől, vagy eredhet korábbi rossz tapasztalatokból. Amikor ezt éljük át, szívverésünk felgyorsul, a vér a kar és a láb izmaiba tódul, ezért más testrészek, például ujjaink hideggé válnak. Sokan verejtékeznek, émelyegnek, nehezen lélegeznek. Ha a tüneteket felismerjük, már megtettük az első lépést, hogy túllépjünk rajtuk.

2. Okkal tesszük

Legtöbbször valamilyen jó okból utazunk: nyaralásra, egy rég nem látott barát meglátogatására, esetleg egy új állás betöltésére. Erre gondoljunk, amikor felszállunk a gépre.

3. A helyes légzés

A megfelelő hasi légzés segít megőrizni a nyugalmat. Gyakoroljuk otthon: feküdjünk hanyatt, tegyünk egy könyvet a hasunkra, és lélegezzünk úgy, hogy a könyv egyenletes tempóban emelkedjen, süllyedjen. Egy belégzés három másodpercig tartson, egy kilégzés ugyanennyi ideig, így egy perc alatt tíz alkalommal cseréljünk levegőt.

4. Nézzünk szembe a félelemmel

Képzeljük el az utat, és készítsünk listát a leginkább szorongató helyzetekről. Kezdjük a legkönnyebbel: például a helyünk megtalálásával. Játsszuk le magunkban a jelenetet, ahogyan végigmegyünk a folyosón, székünkhöz érve felrakjuk a csomagunkat, majd helyet foglalunk. Ha ezen túl vagyunk, jöhet a következő.

5. Fogadjuk el a helyzetet

Ne várjuk előre a félelmet. Sokan akkor pánikolnak be, amikor a repülőgép turbulenciába kerül. Ne becsüljük túl a helyzet komolyságát, mindig támaszkodjunk a tényekre. Az út után pedig elemezzük ki, mi okozott problémát, és a következő alkalommal hogyan fogjuk megoldani.

2011.07.03 00:02:00

forrás: HáziPatika.com


Praktikák:

Gyógynövénytár

Gyógynövénytár
tovább

Tesztajánló

Asztma-kontroll teszt

Ön asztmás, és szeretné tudni, milyen mértékben van kézben tartva a betegsége? Tesztünk segítségével ezt könnyen megtudhatja!


Szponzorált hirdetések