Friss hírek

Kérem a friss híreket e-mailben!
50plusz.hu hírek

5 boldogságnövelő praktika

kategória: Pszichológia

A boldogságról néha könnyebb beszélni, mint megtalálni. Számos tudós érvel amellett, hogy a boldogság érzetét nagyobb részt a gének határozzák meg, az egészség és a többi tényező nincs rá nagy hatással. Újabb keletű kutatások szerint azonban néhány egyszerű praktikával minden ember tehet a saját boldogságáért.

"A millió dolláros kérdés az, hogyan lehetünk boldogabbak?" - mondja Sonja Lyubomirsky, a Kaliforniai Egyetem pszichológusa. "Annak ellenére, hogy felfedezték a boldogság részben genetikailag determinált és annak ellenére, hogy az életkörülmények kevésbé befolyásolják, azt gondolom, hogy még mindig elég nagy szeletnyi boldogság felett van hatalmunk."

Lyumbomirsky és kollégái tavaly 51 tanulmányt vizsgáltak felül, amelyek tesztelték a boldogság érzet fokozásának különböző fajtáit, és azt találták, hogy a pozitív gondolkodás és a különféle praktikák növelhetik a kellemes állapotot. Az eredményeket a Journal of Clinical Psichology című publikálták.  

Öt boldogságnövelő praktika: 

1., Légy hálás - Egy kutatásban megkérték az alanyokat, hogy írjanak hálálkodó leveleket olyan embereknek, akik korábban segítettek nekik. A tanulmány arra az eredményre jutott, hogy a levélírók hosszan tartó boldogságnövekedésről számoltak be. Ami még meglepőbb, hogy nem is kellett elküldeni ezeket a leveleket, már maga a megírás is kellemesebb érzést okozott.

2., Legyél optimista - Egy másik alkalommal a résztvevőket megkérték, hogy képzeljék el a számukra legideálisabb jövőt, majd jegyezzék le azt. Néhány hét szorgos jegyzetelés után ezek az emberek is sokkal jobban érezték magukat a bőrükben, mint korábban.

3., Vedd sorra a jó dolgokat az életedben - Azok az emberek, akik minden héten leírnak legalább három jó dolgot, ami történt velük, sokkal boldogabbak, mivel ezekre koncentrálva mindig van ok az örömre.

4., Használd az erősségeidet - Azonosítsuk azokat a dolgokat, amelyekben a legerősebbek vagyunk, majd használják őket új formában. Ha például, valaki azt gondolja magáról, hogy jó humorérzéke van, akkor próbáljon meg vicceket elmesélni találkozók alkalmával, és próbáljon meg feldobni mondjuk egy szomorú barátot.

5., Tégy jót - Ha segítünk másokon, magunkon is segítünk. Ha időt és pénzt adakozunk rászoruló embereknek, nagy előrelépést tehetünk a boldogság felé.

2010.03.02 00:02:00

forrás: Medipress



Szponzorált hirdetések