Táplálkozás

Betegségek szerint

Összesen: 4 kérdés és válasz

Táplálkozás betegségek esetén (2 kérdés)  

Kérdések és válaszok a betegségcsoportról


Csípőprotézis műtétre kell mennem, de sajnos a "várólisták" miatt ez sok idő. Közben fogynom is kellene, azt szeretném megtudni, hogy milyen módon lehetne ezt véghez vinni, amikor nem tudok mozogni, és eredménye is lenne?
Az Ön esetében nagyon fontos lenne a fogyás. Mivel nem ismerem életmódját és étkezési szokásait, ezért csak nagyon általános javaslatokat tudok adni, melyek a következők: 1. Legyen étkezése változatos! 2. Étkezzen mértékletesen! 3. Naponta ötször étkezzen, kis adagokat: reggeli, tízórai, ebéd, uzsonna, vacsora! 4. A nap első felében egyen többet (az összenergia 70 százalékát) és aztán egyre kevesebbet (vacsorára csak egy joghurtot vagy gyümölcsöt fogyasszon)! 5. Minden nap igyon meg 1,5-2 liter szénsavmentes ásványvizet! 6. Minden nap egyen legalább 25 dkg zöldséget és 25dkg gyümölcsöt! 7. Kerülje a túlzottan zsíros ételek fogyasztását! 8. Csökkentse, minimalizálja a követkző ételek fogyasztását: fehérkenyér, péksütemények, édességek, tésztafélék, burgonya, panírozott húsok és egyéb panírozott ételek bevitelét!
Hogy lehet eligazodni a sok táplálkozási módszer között? Szinte naponta jelenik meg egy új trend. Az eddigiek mellé, amiből így sincs kevés: lúgosítás, zsírmentes étrend, vércsoport diéta, szénhidrát-megvonás, fehérjedús táplálkozás, kalóriaszámolás. Hogy tudom kiválasztani a nekem megfelelőt? Tapasztalással?
Egyetértek Önnel, túl nehéz manapság kiigazodni a fogyókúrák között. A tapasztalat mindenképpen segít, viszont így látatlanban is óva inteném a szélsőséges diétáktól (pl. null-kalória) A döntés attól is függ, hogy eddig mi jellemezte étkezését. Túl sok édes, sós, fűszeres, zsíros ételt fogyasztott? Mert ebben az esetben a lúgosítás mindenképpen jó hatást fejt ki. Vagy túl magas a testtömege, testének zsír-aránya? Mert akkor a zsírégető program lehet megfelelőbb. Egy dolog azonban biztos: nem feledkezzen el a rendszeres testmozgásról (hetente 5-7 alkalommal.)


Cikkajánló

Témakör: Egészség

Jó talajon a jó baktériumok

Emésztőcsatornánk, bélrendszerünk egészségéért a helyes táplálkozással tehetünk a legtöbbet. A bélflóra jótékony baktériumainak megtelepedését is az ételeink megválasztásával segíthetjük.

tovább

Praktikák:

Mozgássorok

Mozgássorok
tovább


Szponzorált hirdetések