Mozgássor

Torna 70 körülieknek

A rendszeresen végzett torna még kilencvenéves kor felett is nagyon sok kedvező hatást fejt ki. Javítja a hangulatot, csökkenti a rossz mozdulatból származó törések, sérülések kialakulását, mivel javítja a mozgáskoordinációt. Emellett az izomerő megtartásában is részt vesz. A vérkeringés javítása révén serkenti a szervezet oxigén-ellátását.

16. gyakorlat:

16. gyakorlat

1. Egyenesen, kis terpeszben állok a szék mögött, miközben a szék támlájába kapaszkodom. Lábujjhegyre emelkedem, jobb térdem behajlítom, sarkam felhúzom.

2. Bal sarkam visszaviszem a talajra.
A gyakorlatot a másik irányban is megismétlem.


17. gyakorlat:

17. gyakorlat

1. Egyenesen, kis terpeszben állok a szék mögött, miközben a szék támlájába kapaszkodom. Jobb sarokkal oldalra lépek, térdem nyújtva, a lábfej pipál. Bal térdem kissé behajlítom.

2. Bal térdem kinyújtom, jobb lábam oldalra emelem, sarkam távolodik a talajtól, miközben a jobb lábfej pipál.

3. Bal térdem nyújtva marad, jobb térdem felhúzom, a lábfej spiccel.

4. Bal lábam a talajra teszem, a lábfej oldalra néz. A gyakorlatot mindkét lábbal elvégzem.

18. gyakorlat:

18. gyakorlat

1. A szék mellé lépek, jobb kézzel a székbe fogódzkodom, miközben bal lábbal kilépek és mindkét térdet behajlítom, próbálom a súlyom megtartani.

2. Felegyenesedek.
A gyakorlatot a másik irányban is megismétlem.


19. gyakorlat:

19. gyakorlat

1. A szék mögött megtámaszkodom, bal lábbal oldalra lépek, miközben térdem behajlítom, sarkam megemelem.

2. Bal térdem kinyújtom, miközben súlypontom visszakerül a függőleges helyzetbe.

3. Jobb térdem behajlítom, bal lábfejet pipálva felemelem, bal térdem nyújtom.

4. Jobb térdem kinyújtom, bal lábfejem leteszem a talajra.
A gyakorlatot mindkét irányba megismétlem.


20. gyakorlat:

20. gyakorlat

1. A szék mögött megtámaszkodom. Bal térdem behajlítom, felemelem, miközben a lábfej pipál, és kifelé néz.

2. Törzsem előre döntöm, bal térdem kinyújtom, lábam hátra emelem.
A gyakorlatot mindkét lábbal elvégzem.



Cikkajánló

Témakör: Egészség

Agykarbantartás

Bámulattal hallgatjuk sok idős tudós előadását, tanúi lehetünk szellemi frissességüknek, miközben tudjuk, hogy 30-40 éves kor után szellemi teljesítőképességünk hanyatlani kezd. Hogyan lehetséges mégis a gondolkodás és tanulás, emlékezés frissen tartása?

tovább

Tippek:

Ha nehéz tárgyat kell felemelni, guggolásból, egyenes háttal tegye. Testéhez közel tartsa, és emeléskor lélegezzen ki!


Szponzorált hirdetések