Mozgássor

Torna 70 körülieknek

A rendszeresen végzett torna még kilencvenéves kor felett is nagyon sok kedvező hatást fejt ki. Javítja a hangulatot, csökkenti a rossz mozdulatból származó törések, sérülések kialakulását, mivel javítja a mozgáskoordinációt. Emellett az izomerő megtartásában is részt vesz. A vérkeringés javítása révén serkenti a szervezet oxigén-ellátását.

6. gyakorlat:

6. gyakorlat

1. Széken ülök egyenes törzzsel, lábam terpeszben. Bal karom mellső középtartásban, nyújtva, jobb könyököm behajlítva, mellső középtartásban. Jobb kezem bal könyökömre teszem.

2. Jobb tenyeremmel bal könyököm végigsimítom.
A gyakorlatot a másik irányban is megismétlem.
A gyakorlatot a másik irányban is megismétlem.


7. gyakorlat:

7. gyakorlat

1. Széken ülök egyenes törzzsel, lábam terpeszben. Bal karom lazán a törzs mellett, kezem a combon nyugtatom. Jobb karom oldalsó középtartásban, könyököm behajlítom. Kezem ökölbe szorítom.

2. Jobb karom bal vállamhoz lendítem.

3. Jobb könyököm hátralendítem.

4. Jobb könyököm előre lendítem, a mellkas magasságába.
A gyakorlatot a másik irányban is megismétlem.


8. gyakorlat:

8. gyakorlat

1. Széken ülök egyenes törzzsel, lábam terpeszben. Mindkét karom kinyújtva, oldalsó középtartásban van. A tenyerek felfelé néznek.

2. Tenyereket lefelé fordítom, miközben a kar izmai megfeszülnek.
A gyakorlatot a másik irányban is megismétlem.


9. gyakorlat:

9. gyakorlat

1. Széken ülök egyenes törzzsel, lábam terpeszben. Bal karom kinyújtva, kezem bal combomra teszem. Jobb karom kinyújtva fejem felé emelem, tenyerem előre néz.

2. Jobb karom mellső középtartásba viszem, tenyerem előre néz.

3. Jobb karom oldalsó középtartásba viszem, kezem felemelem, tenyerem oldalra néz.
A gyakorlatot a másik irányban is megismétlem.


10. gyakorlat:

10. gyakorlat

1. Széken ülök egyenes törzzsel, lábam terpeszben. Jobb térdem felemelem, két kezemmel összekulcsolom, miközben a törzs egyenes.

2. Jobb térdem oldalra tolom a kezek segítségével.

3. Jobb térdem magam felé húzom.

4. Jobb lábam előre nyújtom, a két karral megtartom.
A gyakorlatot mindkét irányban elvégzem.



Tippek:

A szájhigiéniának is van köze a szívinfarktushoz. A fogszuvasodás közvetetten gyengíti az immunrendszert, és árt az artériáknak, a szívinfarktus kialakulásában is lehet szerepe. A rendszeres fogmosás mellett a fogselyem használata is ajánlott.

Tesztajánló

Asztma-kontroll teszt

Ön asztmás, és szeretné tudni, milyen mértékben van kézben tartva a betegsége? Tesztünk segítségével ezt könnyen megtudhatja!


Szponzorált hirdetések