Mozgássor

Torna 70 körülieknek

A rendszeresen végzett torna még kilencvenéves kor felett is nagyon sok kedvező hatást fejt ki. Javítja a hangulatot, csökkenti a rossz mozdulatból származó törések, sérülések kialakulását, mivel javítja a mozgáskoordinációt. Emellett az izomerő megtartásában is részt vesz. A vérkeringés javítása révén serkenti a szervezet oxigén-ellátását.

1. gyakorlat:

1. gyakorlat

1. Széken ülök egyenes törzzsel, lábam terpeszben. Mindkét karom előre nyújtom, tenyerem felfelé fordítom.

2. Karom elcsavarom, hogy két kézhát egymás felé, tenyerem kifelé néz.
A gyakorlatot a másik irányban is megismétlem.


2. gyakorlat:

2. gyakorlat

1. Széken ülök egyenes törzzsel, lábam terpeszben. Mindkét könyököm behajlítom, két tenyerem egymás felé néz.

2. Egymás felé néző ujjaimat behajlítom.

3. Mindkét kezem ökölbe szorítom.
A gyakorlatot a másik irányban is megismétlem.


3. gyakorlat:

3. gyakorlat

1. Széken ülök egyenes törzzsel, lábam terpeszben. Vállmagasságban mindkét karom felemelem, könyököm behajlítom, kezem ökölbe szorítom.

2. Ujjaim széttárom.
A gyakorlatot a másik irányban is megismétlem.


4. gyakorlat:

4. gyakorlat

1. Széken ülök egyenes törzzsel, lábam terpeszben. Törzsem mellett mindkét karom kinyújtom, bal tenyerem előre, jobb tenyerem hátranéz.

2. Törzsem jobbra csavarom, bal vállam elől.

3. Törzsem balra csavarom, jobb vállam van elől.
A gyakorlatot a másik irányban is megismétlem.


5. gyakorlat:

5. gyakorlat

1. Széken ülök egyenes törzzsel, lábam terpeszben. Karom oldalsó középtartásba teszem, könyököm behajlítom, mindkét tenyerem kifelé néz, ujjaim majdnem összeérnek.

2. Karom ebben a síkban elfordítom úgy, hogy könyököm behajlítva marad, mindkét tenyerem kifelé néz.
A gyakorlatot a másik irányban is megismétlem.




Szponzorált hirdetések