Mozgássor

Torna 50 körülieknek

A rendszeres torna képes késleltetni az öregedéssel együtt járó kedvezőtlen élettani változások nagy részét. Ezzel nem csak az életminőség, hanem az időskorban jelentkező betegségek nagy része kivédhető, megelőzhető. Az izomerő és hajlékonyság nő, a mozgáskoordináció javul.

21. gyakorlat:

21. gyakorlat

1. Hanyattfekszem, törzsem, karom, fejem jobbra fordítom, térdeim behajlítom, lábaim ellentétes irányba fordítom. A lábfejek nem érintik a talajt. A gyakorlatot a másik irányban is elvégzem.

2. Hanyattfekszem, törzsem, karom, fejem jobbra fordítom, lábaim kinyújtom, megfeszítem, jobb lábam előre, balra lendítem. A gyakorlatot a másik irányban is elvégzem.

22. gyakorlat:

22. gyakorlat

1. Hanyattfekvésben jobb térdem behajlítom, miközben izmaim megfeszülnek, derekam a talajon.

2. Jobb lábam kinyújtom, miközben izmaim feszesek, derekam a talajhoz nyomom.

3. Jobb lábam oldalra lendítem, ügyelek arra, hogy a törzsem, fenekem, lábizmaim végig feszesek maradjanak.

4. Jobb lábam balra lendítem, térdem nyújtva marad. A négy részből álló gyakorlatot másik irányban is elvégzem.

23. gyakorlat:

23. gyakorlat

1. Hanyattfekszem, bal lábam kinyújtom, jobb térdem behajlítom, oldalra a törzs mellé felhúzom. A fenék, has végig megfeszül, gerincem a talajhoz rögzül.

2. Az előző mozdulatból jobb térdem oldalra kinyújtom, izmaim végig feszesek. A gyakorlatot mindkét irányban elvégzem.

24. gyakorlat:

24. gyakorlat

1. Hanyattfekszem, bal lábam kinyújtom, jobb térdem behajlítom, talpam a talajon.

2. Jobb térdem oldalra, a talaj felé nyomom, miközben a törzs, fenék izmai megfeszülnek. A gyakorlatot mindkét irányban elvégzem.

25. gyakorlat:

25. gyakorlat

Hanyattfekszem, térdeim behajlítom, talpam a talajon. Karokat a fejem felé nyújtom a talajon, miközben csípőmet megemelem. Vállammal, karokkal támaszkodom a talajon.


Praktikák:

Étrendminták

Étrendminták
tovább


Szponzorált hirdetések