Mozgássor

Torna 50 körülieknek

A rendszeres torna képes késleltetni az öregedéssel együtt járó kedvezőtlen élettani változások nagy részét. Ezzel nem csak az életminőség, hanem az időskorban jelentkező betegségek nagy része kivédhető, megelőzhető. Az izomerő és hajlékonyság nő, a mozgáskoordináció javul.

11. gyakorlat:

11. gyakorlat

1. Terpeszállásban, egyenes törzs mellett karom kinyújtom, majd törzsem balra csavarom, térdem behajlítom.

2. Ugyanezt a gyakorlatot a másik irányban megismétlem.

12. gyakorlat:

12. gyakorlat

1. Kiinduló helyzet: terpeszben állok, egyenes törzsem előre döntöm. Mindkét térdem behajlítom, karommal térd felett támaszkodom.

2. Jobb lábam kinyújtom, törzsem balra hajlítom, jobb karom előre nyújtva törzsemmel egy vonalban vezetem.

3. Ugyanezt a mozdulatsort a másik irányban is megismétlem.

13. gyakorlat:

13. gyakorlat

1. Egyenes törzsem előre döntöm, bal lábam kinyújtom, jobb lábam behajlítom, bal karom előre, jobb karom hátra, törzsem vonalában kinyújtom.

2. Ugyanezt a gyakorlatot másik irányban is megismétlem.

14. gyakorlat:

14. gyakorlat

1. Kiinduló helyzet: szék szélére ülök, miközben törzsem egyenes, lábam terpeszben, mindkét karom térdemre teszem.

2. Törzsem előre döntöm, fejem megemelem.

3. Törzsem balra hajlítom.

4. Törzsem jobbra hajlítom.

15. gyakorlat:

15. gyakorlat

1. Felegyenesedem, törzsem egyenes marad, jobb vállam előre tolom, bal karom hátra hajlítom.

2. Az előző tartásból törzsem előre döntöm.

3. Felegyenesedem, törzsem egyenes marad, bal vállam előre tolom, jobb karom hátra hajlítom.

4. Az előző tartásból törzsem előre döntöm.


Praktikák:

Étrendminták

Étrendminták
tovább

Egészség témájú olvasnivalók a weben


Szponzorált hirdetések