Mozgássor

Nyújtás

A nyújtás lassú, kitartott feszítéssel jellemezhető, amely néhány (max. 15) másodpercig tart. Ahogyan az izom nyúlik, úgy növelhető a nyújtás ereje és a mozdulat mélysége. Törekedni kell arra, hogy az izomzat soha ne fájjon. Ha nyújtás során figyeljük a légzésünk ütemét, akkor a gyakorlatsor és a regenerációs hatás fokozottabb lesz.

11. gyakorlat:

11. gyakorlat

A gyakorlat a comb és fenék izmainak nyújtására szolgál. Kisterpeszben állok, törzsem annyira, amennyire tudom, előredöntöm. Minél jobban törekszem előre, próbálom a lábujjakat megérinteni, miközben térdem végig kinyújtott marad.

12. gyakorlat:

12. gyakorlat

A gyakorlat a comb és fenék izmainak nyújtására szolgál. Jobb sarkam székre támasztom, törzsem előredöntöm. Lábfejem megfogom, miközben a térdek nyújtva vannak.

13. gyakorlat:

13. gyakorlat

1. A gyakorlat a comb és fenék izmainak nyújtására szolgál. Kiinduló helyzet: Próbálok minél nagyobb terpeszben, egyenesen állni.

2. Törzsem előredöntöm, hátam domború. Lefelé törekszem, megpróbálom bokám megérinteni.

14. gyakorlat:

14. gyakorlat

A gyakorlat a comb feszítőizmainak nyújtására szolgál. Jobb kézzel széktámlájába kapaszkodom, bal bokám hátraemelem, két combom egy vonalban. Bal kézzel bal bokám megfogom, arra törekszem, hogy bal sarkam minél jobb közelítsen a fenékhez. A gyakorlatot a másik lábbal is elismétlem.

15. gyakorlat:

15. gyakorlat

A gyakorlat a combfeszítő izmok nyújtását szolgálja. Mindazoknak ajánlott, akiknek egyensúlytartási gondjuk van, így az előző (álló helyzetben végzett) gyakorlatot nem tudják kivitelezni. Oldalfekvésben jobb karom felemelem, bal térdem hátrahajlítom, miközben a két comb egy síkban marad. Bal kézzel bal bokám megfogom, és a fenék érintésére törekszem.


Cikkajánló

Témakör: Lélek

Félúton

Az emberélet útjának felén életünk különböző szálai összekuszálódnak, ezért új utakat keresünk, iránymutatásra szorulunk. Kételyeink támadnak az élet értelmével kapcsolatban. Hová tartunk? Mi a feladatunk? Van-e még lehetőségünk a kiteljesedésre?

tovább

Tippek:

A láb normál hőmérséklete 30 °C körül van. Hogy ezt hidegben is jobban megőrizhesse, elősegíthetjük lábfürdőkkel. A rozmaring- és levendulaolajos lábvíz fokozza a vérkeringést, és kellemes illatú!

Praktikák:

Mozgássorok

Mozgássorok
tovább


Szponzorált hirdetések