Mozgássor

Nyújtás

A nyújtás lassú, kitartott feszítéssel jellemezhető, amely néhány (max. 15) másodpercig tart. Ahogyan az izom nyúlik, úgy növelhető a nyújtás ereje és a mozdulat mélysége. Törekedni kell arra, hogy az izomzat soha ne fájjon. Ha nyújtás során figyeljük a légzésünk ütemét, akkor a gyakorlatsor és a regenerációs hatás fokozottabb lesz.

11. gyakorlat:

11. gyakorlat

A gyakorlat a comb és fenék izmainak nyújtására szolgál. Kisterpeszben állok, törzsem annyira, amennyire tudom, előredöntöm. Minél jobban törekszem előre, próbálom a lábujjakat megérinteni, miközben térdem végig kinyújtott marad.

12. gyakorlat:

12. gyakorlat

A gyakorlat a comb és fenék izmainak nyújtására szolgál. Jobb sarkam székre támasztom, törzsem előredöntöm. Lábfejem megfogom, miközben a térdek nyújtva vannak.

13. gyakorlat:

13. gyakorlat

1. A gyakorlat a comb és fenék izmainak nyújtására szolgál. Kiinduló helyzet: Próbálok minél nagyobb terpeszben, egyenesen állni.

2. Törzsem előredöntöm, hátam domború. Lefelé törekszem, megpróbálom bokám megérinteni.

14. gyakorlat:

14. gyakorlat

A gyakorlat a comb feszítőizmainak nyújtására szolgál. Jobb kézzel széktámlájába kapaszkodom, bal bokám hátraemelem, két combom egy vonalban. Bal kézzel bal bokám megfogom, arra törekszem, hogy bal sarkam minél jobb közelítsen a fenékhez. A gyakorlatot a másik lábbal is elismétlem.

15. gyakorlat:

15. gyakorlat

A gyakorlat a combfeszítő izmok nyújtását szolgálja. Mindazoknak ajánlott, akiknek egyensúlytartási gondjuk van, így az előző (álló helyzetben végzett) gyakorlatot nem tudják kivitelezni. Oldalfekvésben jobb karom felemelem, bal térdem hátrahajlítom, miközben a két comb egy síkban marad. Bal kézzel bal bokám megfogom, és a fenék érintésére törekszem.


Cikkajánló

Témakör: Egészség

Emlő-szűrőprogram

A szervezett szűrőprogramok már sok országban működnek. A szűrés történhet önkéntes és behívásos módon. Előző esetben jelentkezés alapján, utóbbiban - a tüdőszűréshez hasonlóan - levelet kap a páciens, amelyben a vizsgálat helyét és időpontját jelzik.

tovább

Tippek:

A sport és testedzés a legjobb immunrendszer-erősítő! Mozogjon rendszeresen! Csak arra ügyeljen, hogy megizzadt állapotban ne menjen hidegre, és vegyen magára pulóvert, míg lehűl! Még jobb egy meleg zuhanyozás!


Szponzorált hirdetések