Mozgássor

Gerinctorna

A gerinctorna segíti a gerinc épségének fenntartását, tehát nemcsak a gerincbántalmak kezelésének, hanem azok megelőzésének fontos eszköze. Az alábbi gyakorlatok javasolt ismétlésszáma tíz. Ügyeljünk a fokozatosságra: kezdetnek elég három-négy gyakorlatot kiválasztani és mindegyiket tízszer ismételni, majd eljutni addig, hogy az összes gyakorlat szerepeljen.

11. gyakorlat:

11. gyakorlat

1. Kiinduló helyzet: hason fekszem, Csípőm a talajhoz rögzítem, fejem a hátam síkjában. Két karom előrenyújtom, 5 cm-re emelem a talajtól.

2. Hátam homorítom, két karom oldalra emelem, miközben csípőm a talajhoz rögzül.

12. gyakorlat:

12. gyakorlat

1. Kiinduló helyzet: Négykézlábra ereszkedem, törzsem egyenes.

2. Jobb karom előrenyújtom, ezzel egy időben bal lábam hátra emelem, térdem kinyújtom. Fejem a törzsem vonalában marad.

3. Bal karom előrenyújtom, ezzel egy idoben jobb lábam hátra emelem, térdem kinyújtom. Fejem a törzsem vonalában marad.

13. gyakorlat:

13. gyakorlat

1. Kiinduló helyzet: Négykézlábra ereszkedem, törzsem egyenes. Jobb karom előrenyújtom, bal térdem nyújtom, felemelem.

2. Bal térdem behajlítom, törzsem alá lendítem, miközben jobb könyököm behajlítom és a hajlított térdhez érintem. Hátam domború.

3. A gyakorlatot 10 ismétlés után az ellenkező oldalra is elvégzem. Bal karom előrenyújtom, jobb térdem nyújtom, a törzs vonalába emelem.

4. Jobb térdem behajlítom, törzsem alá lendítem, miközben bal könyököm behajlítom és a hajlított térdhez érintem. Hátam domború.

14. gyakorlat:

14. gyakorlat

1. Kiinduló helyzet: négykézlábra ereszkedem, törzsem egyenes.

2. Mindkét könyököm behajlítom, miközben törzsem egyenes marad.

15. gyakorlat:

15. gyakorlat

1. Kiinduló helyzet: négykézlábra ereszkedem, törzsem egyenes.

2. Bal karom behajlítom, jobb karom előrenyújtom.

3. A kar előrenyújtását a levegőben is elvégezhetjük.


Cikkajánló

Témakör: Lélek

Lelki béke, testi egészség

El tudja képzelni magáról, hogy lótuszülésbe helyezkedik a földön egy párnán, behunyja a szemét, a légzése lelassul, és tisztán és elnyújtva ismétli az "Om" szótagot? Ha olyan tisztelettel tekint a testére, mint a lélek templomára, akkor kezdheti is.

tovább

Praktikák:

Étrendminták

Étrendminták
tovább

Tippek:

A túró igazi gyomorvédő étel, egyen belőle pár kanállal minden reggel. Különösen, ha gyomra érzékeny a savas ételekre, vagy hajlamos a gyomorfekélyre.


Szponzorált hirdetések