Mozgássor

Gerinctorna

A gerinctorna segíti a gerinc épségének fenntartását, tehát nemcsak a gerincbántalmak kezelésének, hanem azok megelőzésének fontos eszköze. Az alábbi gyakorlatok javasolt ismétlésszáma tíz. Ügyeljünk a fokozatosságra: kezdetnek elég három-négy gyakorlatot kiválasztani és mindegyiket tízszer ismételni, majd eljutni addig, hogy az összes gyakorlat szerepeljen.

6. gyakorlat:

6. gyakorlat

1. Kiinduló helyzet: hason fekszem, csípőm a talajhoz rögzítem, fejem a hátam síkjában. Két karom előrenyújtom.

2. Jobb karom és bal lábam felemelem, miközben csípom a talajhoz rögzül.

3. Bal karom és jobb lábam felemelem, miközben csípom a talajhoz rögzül.

7. gyakorlat:

7. gyakorlat

1. Kiinduló helyzet: hason fekszem, Csípőm a talajhoz rögzítem, fejem a hátam síkjában. Kezem a tarkómra teszem.

2. Fejem megemelem, hátam homorítom. Bal lábam felemelem (farizom feszes), jobb karomat oldalirányba nyújtom.

3. Most a jobb lábam emelem, bal karomat nyújtom oldalirányba.

8. gyakorlat:

8. gyakorlat

1. Kiinduló helyzet: hason fekszem, Csípom a talajhoz rögzítem, fejem a hátam síkjában. Két karom előrenyújtom.

2. Hátizmaim megfeszítem, két könyököm behajlítom, lehúzom a törzsem mellé. Homlokom a talajhoz rögzül, fenekem feszes.

3. Két karom előrenyújtom, a talajt nem érintik.

9. gyakorlat:

9. gyakorlat

1. Kiinduló helyzet: hason fekszem, Csípőm a talajhoz rögzítem, fejem a hátam síkjában. Két karom előrenyújtom.

2. Bal lábam felemelem, jobb karomat hajlítva a törzsem mellé húzom.

3. Jobb lábam felemelem, bal karomat hajlítva a törzsem mellé húzom.

10. gyakorlat:

10. gyakorlat

1. Bal lábam felemelem, mindkét könyököm behajlítom, lefelé húzom a törzsem mellé, miközben bal lábam felemelem.

2. A gyakorlatot jobb lábemeléssel is megismétlem.


Egészség témájú olvasnivalók a weben

50plusz.hu Fórum

Tippek:

A túró igazi gyomorvédő étel, egyen belőle pár kanállal minden reggel. Különösen, ha gyomra érzékeny a savas ételekre, vagy hajlamos a gyomorfekélyre.


Szponzorált hirdetések