Mozgássor

Gerinctorna

A gerinctorna segíti a gerinc épségének fenntartását, tehát nemcsak a gerincbántalmak kezelésének, hanem azok megelőzésének fontos eszköze. Az alábbi gyakorlatok javasolt ismétlésszáma tíz. Ügyeljünk a fokozatosságra: kezdetnek elég három-négy gyakorlatot kiválasztani és mindegyiket tízszer ismételni, majd eljutni addig, hogy az összes gyakorlat szerepeljen.

1. gyakorlat:

1. gyakorlat

1. Kiinduló helyzet: hason fekszem a talajon, fenekem megfeszítem, lapockát zárom, fejem a hátam síkjában van. Kezem a fenekemre teszem.

2. Homorítok, fejem megemelem, miközben fenekem megfeszül.

2. gyakorlat:

2. gyakorlat

1. Kiinduló helyzet: hason fekszem a talajon, fenekem megfeszítem, lapockát zárom, fejem a hátam síkjában van. Bal kezem a fenekemre teszem. Jobb kezem a tarkómon, könyököm nem érinti a talajt.

2. Hátam homorítom, fejem megemelem, miközben fenekem feszes.
A gyakorlatot mindkét irányban elvégzem. Javasolt ismétlésszám: 10.


3. gyakorlat:

3. gyakorlat

1. Kiinduló helyzet: hason fekszem, Csípőm a talajhoz rögzítem, fejem a hátam síkjában. Kezem a tarkómra teszem.

2. Hátam homorítom, lapockámat összezárom. Fejem megemelem, ügyelek arra, hogy a könyököm ne lógjon.

4. gyakorlat:

4. gyakorlat

1. Kiinduló helyzet: hason fekszem, Csípőm a talajhoz rögzítem, fejem a hátam síkjában. Kezem a tarkómra teszem.

2. Homorítok, jobb karom oldalra nyújtom, fejem felemelem. A gyakorlatot másik karral is elvégzem.

5. gyakorlat:

5. gyakorlat

1. Kiinduló helyzet: hason fekszem, Csípom a talajhoz rögzítem, fejem a hátam síkjában. Kezem a tarkómra teszem.

2. Fejem megemelem, hátam homorítom, karjaim oldalra emelem.


Cikkajánló

Témakör: Lélek

Ha eljön az idő...

Nagy valószínűséggel mindannyian két családnak vagyunk a tagjai életünk során. Az egyik, a minket kibocsátó családunk, ahová születünk, ahol felnevelkedünk. A másik család, amit mi alakítunk, ahová utódaink, gyermekeink, unokáink születnek.

tovább


Szponzorált hirdetések