Étrendek

Influenza

Az influenza vírusos megbetegedés, melyet láz, orrfolyás, köhögés, fejfájás, rossz közérzet, az orr és a légutak nyálkahártyájának duzzanata jellemez. Az influenzavírusok az egyéb légúti fertőzések kórokozóihoz hasonlóan a köhögéskor, tüsszögéskor ...

A diéta célja a gyors regeneráció, felépülés támogatása vitaminokban, ásványi anyagokban és antioxidánsokban gazdag élelmiszerekkel és italokkal. A zöldség és gyümölcs alapú ételeket rövid ideig hőkezeljük, hogy minél inkább megőrizzék vitamintartalmukat. Minden étkezés tartalmazzon valamilyen zöldséget és/vagy gyümölcsöt.

Készítette: Turcsák Katalin

Reggeli

paradicsomsaláta 

Graham kenyér2 kisebb szelet
E (kcal)Fehérje (g)Zsír (g)Szénhidrát (g)
46117,7513,3664,03

Tízórai

grapefruit-kehely 

E (kcal)Fehérje (g)Zsír (g)Szénhidrát (g)
3214,386,5564,04

Ebéd

francia hagymaleves 

natúr csiremellszelet 

sárgarépafőzelék 

E (kcal)Fehérje (g)Zsír (g)Szénhidrát (g)
69629,2132,4468,17

Uzsonna

friss almalé 

E (kcal)Fehérje (g)Zsír (g)Szénhidrát (g)
630,820,8114,6

Vacsora

melegszendvics 

E (kcal)Fehérje (g)Zsír (g)Szénhidrát (g)
40619,1210,8452,63
E (kcal)Fehérje (g)Zsír (g)Szénhidrát (g)
1946,5371,2863,99262,92


Javasolható élelmianyagokKerülendő élelmianyagok

A(z) Influenza diétájában JAVASOLHATÓ élelmianyagok:

  • Zöldségek, gyümölcsök
    burgonya, sárgarépa, brokkoli, fejes saláta, tök, patisszon, cukkíni, padlizsán, cékla, paprika, paradicsom, uborka, gomba, retek, zöldborsó, zöldbab, zeller, alma, körte, őszibarack, narancs, citrom, grapefruit, szilva, cseresznye, meggy, kajszibarack, ananász, mandarin, banán, málna, eper, ribizli, kivi, szőlő.
  • Gabonafélék
    teljes kiőrlésű búzaliszt, barnarizs, félbarna ill. korpás kenyerek, natúr gabonapelyhek, durumtészták, korpafélék, búzacsíra.
  • Tej, tejtermékek
    tej, probiotikus joghurt, kefir, sovány- ill. félzsíros sajtok és tehéntúró, zsírszegény tejföl, tojás.
  • Húsok, húskészítmények, halak
    sovány húsok (csirke- és pulykamell, halak, sertéskaraj és comb, borjúcomb, marha bélszín és felsál, vadhúsok), sovány felvágottak (selyem-, pulykamell-, csirkemell-, aszpikos, gépsonka, csemege karaj).

Tippek:

A piaci és főként haza zöldségek frissebbek, ezért nagyobb vitamintartalmuk. Ha nyugdíjas, kihasználhatja a délelőtött, a piac általában szerdán délelőtt a legolcsóbb.


Szponzorált hirdetések