Étrendek

Influenza

Az influenza vírusos megbetegedés, melyet láz, orrfolyás, köhögés, fejfájás, rossz közérzet, az orr és a légutak nyálkahártyájának duzzanata jellemez. Az influenzavírusok az egyéb légúti fertőzések kórokozóihoz hasonlóan a köhögéskor, tüsszögéskor ...

A diéta célja a gyors regeneráció, felépülés támogatása vitaminokban, ásványi anyagokban és antioxidánsokban gazdag élelmiszerekkel és italokkal. A zöldség és gyümölcs alapú ételeket rövid ideig hőkezeljük, hogy minél inkább megőrizzék vitamintartalmukat. Minden étkezés tartalmazzon valamilyen zöldséget és/vagy gyümölcsöt.

Készítette: Turcsák Katalin

Reggeli

tej1,5 dl
cukor3 kk
margarin10 g
félbarna kenyér1 szelet
paprika1 db
csirkemellsonka3 szelet
E (kcal)Fehérje (g)Zsír (g)Szénhidrát (g)
61922,7311,5289,5

Tízórai

banán1 db
E (kcal)Fehérje (g)Zsír (g)Szénhidrát (g)
157,51,95-36,3

Ebéd

olasz zöldségleves 

rántott gomba 

sajtos-póréhagymás saláta 

fehér kenyér1/2 szelet
E (kcal)Fehérje (g)Zsír (g)Szénhidrát (g)
47724,361169

Uzsonna

paradicsomivólé2 dl
cukor2 kk
keksz5 db
E (kcal)Fehérje (g)Zsír (g)Szénhidrát (g)
2253,623,8842,18

Vacsora

diós-brokkolis tonhal 

tea 
E (kcal)Fehérje (g)Zsír (g)Szénhidrát (g)
59422,6141,8627,41
E (kcal)Fehérje (g)Zsír (g)Szénhidrát (g)
2072,475,2768,26264,39


Javasolható élelmianyagokKerülendő élelmianyagok

A(z) Influenza diétájában JAVASOLHATÓ élelmianyagok:

  • Zöldségek, gyümölcsök
    burgonya, sárgarépa, brokkoli, fejes saláta, tök, patisszon, cukkíni, padlizsán, cékla, paprika, paradicsom, uborka, gomba, retek, zöldborsó, zöldbab, zeller, alma, körte, őszibarack, narancs, citrom, grapefruit, szilva, cseresznye, meggy, kajszibarack, ananász, mandarin, banán, málna, eper, ribizli, kivi, szőlő.
  • Gabonafélék
    teljes kiőrlésű búzaliszt, barnarizs, félbarna ill. korpás kenyerek, natúr gabonapelyhek, durumtészták, korpafélék, búzacsíra.
  • Tej, tejtermékek
    tej, probiotikus joghurt, kefir, sovány- ill. félzsíros sajtok és tehéntúró, zsírszegény tejföl, tojás.
  • Húsok, húskészítmények, halak
    sovány húsok (csirke- és pulykamell, halak, sertéskaraj és comb, borjúcomb, marha bélszín és felsál, vadhúsok), sovány felvágottak (selyem-, pulykamell-, csirkemell-, aszpikos, gépsonka, csemege karaj).

Praktikák:

Mozgássorok

Mozgássorok
tovább

Tippek:

Bár még nem teljesen tisztázott a hatásmechanizmus, az azonban biztos, hogy a fokhagyma vérnyomáscsökkentő. A megfelelő hatáshoz azonban napi 2 nyers gerezdet kell elfogyasztani! Időnként megéri, de az orvosi kezelést nem helyettesíti!

50plusz.hu Fórum

Szponzorált hirdetések