Étrendek

Depresszió

Az unipoláris depressziót a hangulati és az érzelmi élet zavara, a gondolkodás meglassulása és az aktivitás csökkenése jellemzi. Olyan állapot, amelyben az élet sivárnak, terhei nyomasztónak tűnnek. A hangulati élet zavarait testi tünetek jelentkez...

Az étrend összeállításának szabályai megegyeznek az egészséges, kiegyensúlyozott étrendével. Nagyobb hangsúlyt kaphatnak egyes, az egészséges idegműködés szempontjából fontos fehérjékben (pl. triptofánban) gazdag nyersanyagok, pl. paraj, tojás, földimogyoró, csicseriborsó, kukorica, lazac, csokoládé.

Készítette: Szűcs Zsuzsanna

Reggeli

gépsonka60 g (3 szelet)
barna kenyér100 g (2 vékony szelet)
light margarin (35%)10 g (1 tk.)
zöldpaprika150 g
tea 
E (kcal)Fehérje (g)Zsír (g)Szénhidrát (g)
468,625,49,966,5

Tízórai

grapefruit200 g (1 közepes db)
korpás keksz5 db
E (kcal)Fehérje (g)Zsír (g)Szénhidrát (g)
1721229,4

Ebéd

barna kenyér100 g (2 vékony szelet)
kalocsai halszelet 

almalé200 ml (1 pohár)
E (kcal)Fehérje (g)Zsír (g)Szénhidrát (g)
87145,721,9124,9

Uzsonna

gyümölcsjoghurt200 ml (1 pohár)
kétszersült 
E (kcal)Fehérje (g)Zsír (g)Szénhidrát (g)
230,89,24,836,6

Vacsora

köleses töltött káposzta 

E (kcal)Fehérje (g)Zsír (g)Szénhidrát (g)
272237,727,7
E (kcal)Fehérje (g)Zsír (g)Szénhidrát (g)
2014,4104,346,3285,1


Javasolható élelmianyagokKerülendő élelmianyagok

A(z) Depresszió diétájában JAVASOLHATÓ élelmianyagok:

  • gabonafélék, kenyér, péksütemény
    teljes kiőrlésű liszt, ebből készült kenyerek, péksütemények, tészták, korpával, magvakkal dúsított kenyér és péksütemények, barna rizs, durum tészta, gabonapelyhek, hajdina, köles, búza- és zabkorpa, nem cukrozott müzlik, pászka
  • zöldség és főzelékfélék, gombák, hüvelyesek
    saláták zsírszegény (pl. joghurtos, ecetes, kefíres, citromleves) öntettel, párolt, rakott, töltött zöldfőzelékek, habart és diétás rántással készült főzelékek, savanyúságok, zsírszegény burgonyaköretek, hüvelyesek, gomba különösen javasolt: csicseriborsó
  • gyümölcsök
    friss asztali gyümölcsök ,aszalt gyümölcsök (alkalmanként 3-4 dkg mennyiségben), lekvár (alkalmanként max. 2 teáskanálnyi mennyiségben)
  • olajos magvak
    gesztenye, pattogatott kukorica, dió, kesudió, kókusz, mandula, mák, napraforgómag, paradió, pisztácia, tökmag (2-3 dkg/adag); különösen javasolt: szezámmag, földimogyoró, mogyoró
  • zsiradékok
    növényi olajok, csökkentett zsírtartalmú margarinok (alkalmanként 1 teáskanálnyi mennyiségben)
  • húsok, hús-készítmények, hal
    szárnyashús bőr nélkül, sovány sertés-, marha- vagy borjúhús (pl. karaj, comb), vadhúsok, nyúl, hal, mérsékelt zsírtartalmú (max. 30%) felvágottak, zsírszegény (pl. párolt, főtt, grillezett, vaslapon, són, alufóliában sült) hús- és halételek; különösen javasolt: lazac
  • tej és tejtermékek
    1,5% zsírtartalmú tej, kefír, light és natur joghurt, joghurthab, író, aludt tej, 12% zsírtartalmú tejföl, krémtúró, mérsékelt (20-30%) zsírtartalmú sajtok (pl. Tolnai sovány, Köményes, Óvári); különösen javasolt: túró
  • tojás
    hetente max. 5 db zsírszegényen elkészítve (pl. főtt, buggyantott)
  • édességek
    csokoládé, kevert és kelt tészták (gyümölccsel, lekvárral, túróval, joghurttal, pudinggal), rétes, főzött krémek, tejes, gyümölcsös, vizes fagylaltok, müzliszelet, Túró Rudi, teljes kiőrlésű lisztből készült keksz
  • italok
    víz, ásványvíz, tea, kávé, zöldség- és 100%-os gyümölcslé, turmix, alkalmanként max. 2 dl száraz bor, sör, light üdítők

Cikkajánló

Témakör: Egészség

Kell egy kis áramszünet!

"Próbálj meg lazítani" - tanácsolja a klasszikussá vált dalban Hofi. Bizony, életet hosszabbíthat, sőt, menthet, ha valaki képes az igazi kikapcsolásra. Tartson velünk, tanuljunk együtt lazítani!

tovább

50plusz.hu Fórum

Szponzorált hirdetések