Étrendek

Depresszió

Az unipoláris depressziót a hangulati és az érzelmi élet zavara, a gondolkodás meglassulása és az aktivitás csökkenése jellemzi. Olyan állapot, amelyben az élet sivárnak, terhei nyomasztónak tűnnek. A hangulati élet zavarait testi tünetek jelentkez...

Az étrend összeállításának szabályai megegyeznek az egészséges, kiegyensúlyozott étrendével. Nagyobb hangsúlyt kaphatnak egyes, az egészséges idegműködés szempontjából fontos fehérjékben (pl. triptofánban) gazdag nyersanyagok, pl. paraj, tojás, földimogyoró, csicseriborsó, kukorica, lazac, csokoládé.

Készítette: Szűcs Zsuzsanna

Reggeli

mogyorós müzli 
tejeskávé 
E (kcal)Fehérje (g)Zsír (g)Szénhidrát (g)
622,617,519,457,4

Tízórai

narancs200 g (1 nagy db)
korpás keksz4 db
E (kcal)Fehérje (g)Zsír (g)Szénhidrát (g)
1621,2129

Ebéd

csőben sült burgonya 

fűszeres pirított csirke 

cékla savanyúság100 g
E (kcal)Fehérje (g)Zsír (g)Szénhidrát (g)
68141,630,759,1

Uzsonna

almahab 
babapiskóta20 g (2 db)
E (kcal)Fehérje (g)Zsír (g)Szénhidrát (g)
222,85,61,546,1

Vacsora

olaszos paradicsom 

korpás kifli1 db
E (kcal)Fehérje (g)Zsír (g)Szénhidrát (g)
528,319,125,424,1
E (kcal)Fehérje (g)Zsír (g)Szénhidrát (g)
2216,78578215,7

Javasolható élelmianyagokKerülendő élelmianyagok

A(z) Depresszió diétájában JAVASOLHATÓ élelmianyagok:

  • gabonafélék, kenyér, péksütemény
    teljes kiőrlésű liszt, ebből készült kenyerek, péksütemények, tészták, korpával, magvakkal dúsított kenyér és péksütemények, barna rizs, durum tészta, gabonapelyhek, hajdina, köles, búza- és zabkorpa, nem cukrozott müzlik, pászka
  • zöldség és főzelékfélék, gombák, hüvelyesek
    saláták zsírszegény (pl. joghurtos, ecetes, kefíres, citromleves) öntettel, párolt, rakott, töltött zöldfőzelékek, habart és diétás rántással készült főzelékek, savanyúságok, zsírszegény burgonyaköretek, hüvelyesek, gomba különösen javasolt: csicseriborsó
  • gyümölcsök
    friss asztali gyümölcsök ,aszalt gyümölcsök (alkalmanként 3-4 dkg mennyiségben), lekvár (alkalmanként max. 2 teáskanálnyi mennyiségben)
  • olajos magvak
    gesztenye, pattogatott kukorica, dió, kesudió, kókusz, mandula, mák, napraforgómag, paradió, pisztácia, tökmag (2-3 dkg/adag); különösen javasolt: szezámmag, földimogyoró, mogyoró
  • zsiradékok
    növényi olajok, csökkentett zsírtartalmú margarinok (alkalmanként 1 teáskanálnyi mennyiségben)
  • húsok, hús-készítmények, hal
    szárnyashús bőr nélkül, sovány sertés-, marha- vagy borjúhús (pl. karaj, comb), vadhúsok, nyúl, hal, mérsékelt zsírtartalmú (max. 30%) felvágottak, zsírszegény (pl. párolt, főtt, grillezett, vaslapon, són, alufóliában sült) hús- és halételek; különösen javasolt: lazac
  • tej és tejtermékek
    1,5% zsírtartalmú tej, kefír, light és natur joghurt, joghurthab, író, aludt tej, 12% zsírtartalmú tejföl, krémtúró, mérsékelt (20-30%) zsírtartalmú sajtok (pl. Tolnai sovány, Köményes, Óvári); különösen javasolt: túró
  • tojás
    hetente max. 5 db zsírszegényen elkészítve (pl. főtt, buggyantott)
  • édességek
    csokoládé, kevert és kelt tészták (gyümölccsel, lekvárral, túróval, joghurttal, pudinggal), rétes, főzött krémek, tejes, gyümölcsös, vizes fagylaltok, müzliszelet, Túró Rudi, teljes kiőrlésű lisztből készült keksz
  • italok
    víz, ásványvíz, tea, kávé, zöldség- és 100%-os gyümölcslé, turmix, alkalmanként max. 2 dl száraz bor, sör, light üdítők

Tesztajánló

Asztma-kontroll teszt

Ön asztmás, és szeretné tudni, milyen mértékben van kézben tartva a betegsége? Tesztünk segítségével ezt könnyen megtudhatja!


Szponzorált hirdetések