Aki "jó bőr" akar lenni


Szerző: Hámor Éva
2007. július 7. | Forrás:  HáziPatika.com

Ma már szerencsére kevesek éheznek. Az ételek mennyiségében és minőségében fantasztikus a kínálat. A kulináris örömök élvezete sokakat tesz boldoggá. De széppé is?

A mértéktelen és átgondolatlan evés nemcsak testsúlyunk rovására mehet, de bőrünknek sem tesz jót. Bőrünk, ez a közel két négyzetméternyi felület, szervezetünk legnagyobb kiterjedésű szerve. Épségét befolyásolják az anyagcsere-folyamatok, a hormonrendszer, az időjárás, stb., de szépségéhez életmódunkkal, táplálkozásunkkal mi is hozzájárulhatunk. A kiváló emésztés és felszívódás meghatározó a bőr szépségének szempontjából is.
A zöldségek és gyümölcsök, nyersen vagy párolva nemcsak belsőleg táplálják a bőrt, többnyire külsőleg is alkalmazhatók a bőr tisztítására, pakolások készítésére. Különösen fontos a napi legalább 2 liter folyadék elfogyasztása, valamint az A-vitamin és elővitaminja, a béta-karotin, a B-vitamin-család, a C-vitamin, E-vitamin, valamint a jód, a vas, a szelén, a kén és a cink. A fehérjék szervezetbe juttatása sem kevésbé fontos, ezeket zsírszegény tejből és tejtermékekből javasolt fogyasztani. Az emésztőrendszer túlterhelése zsíros ételekkel, rendszerint nyomot hagy a bőrön is, pattanások, zsíros, hámlásos foltok képében.

"Úgy szeretnék boldog lenni, egyszer libasültet enni..."(J. A.)

Meg kell válogatni, hogy mit eszünk, ugyanis néhány táplálék kifejezetten káros a bőr egészségére és szépségére egyaránt. A kóla, a kávé, a tejcsokoládé, a cukor, a dió, a szárított, cukrozott gyümölcsök, a zsírban sült ételek, a túlzott sófogyasztás nem kedvez a külsőnknek.
A dohányzás és az alkohol - különösen a tömény szesz - egyéb súlyos ártalmai mellett a bőrt is jelentősen károsítja. Szervezetünk képes védekezni az erős szélsőségek kialakulása ellen, de ha valaki hosszú éveken át helytelenül táplálkozik, a védekező rendszere és kiválasztó szervei egyre kevésbé látják el feladatukat, ezért a szervezet erősen savas, ritkább esetben erősen bázisos lehet. A túlsavasodás még a bőr színét is megváltoztatja. Az egészséges enyhén rózsás szín helyett fakó, vörös, szürke, vagy sárgás, enyhén zöldes lehet. A bőr alatti kötőszövetekben felgyülemlett savak keményedésekhez vagy ráncos, löttyedt bőrhöz vezetnek. A savképző ételek közé tartoznak a húsfélék, hal, tojás, tej, tejtermékek, cukor és mindenféle édesség, gabonák, diófélék, hüvelyesek, spenót, ecet, gyümölcsecet, éretlen citrom paradicsom, eper.
A bázistúltengés (alkalózis) rendkívül ritka jelenség, elsősorban szigorú vegetáriánusoknál fordul elő.

Szerző:Forrás:Megjelent:
Hámor ÉvaHáziPatika.com2007. július 7.


Egészség témájú olvasnivalók a weben

Cikkajánló

Témakör: Egészség

Felfekvés

A felfekvés (latinul: decubitus) igen nagy fájdalommal járó szövetkárosodás, amely jellemzően hosszasan ágyban fekvő, keveset vagy alig mozgó betegeknél alakul ki. Hogyan előzhető meg és mit tehetünk, ha már kialakult?

tovább

Tippek:

A láb normál hőmérséklete 30 °C körül van. Hogy ezt hidegben is jobban megőrizhesse, elősegíthetjük lábfürdőkkel. A rozmaring- és levendulaolajos lábvíz fokozza a vérkeringést, és kellemes illatú!

Praktikák:

Étrendminták

Étrendminták
tovább

Kapcsolódó cikkeink

Szponzorált hirdetések