Tavaszváró menü


Szerző: Kiss Erika dietetikus
2013. március 22. | Forrás:  50plusz.hu

Mihelyt előbújik a tavaszi napsugár, szinte éhezni kezd a testünk a vitaminokra, a friss ízekre. De a természet még csak ébredezik, várni kell. A vitamindús étkezés azonban ilyenkor is könnyen megoldható.

A primőrök frissességét egyelőre megkísérelhetjük helyettesíteni az ízek újszerű kombinálásával, új receptek kipróbálásával.

Hagymaleves rokforttal

Hozzávalók (4 adag):
4 db közepes méretű hagyma, 3 evőkanál olívaolaj, 10 dkg rokfortsajt + 5 dkg a tálaláshoz, 2-3 ek. sárga mustármag, 1 kk. majoránna, 1 kk. bazsalikom, só.

Elkészítés:
A hagymákat felkockázom, kis lángon a vajon megfonnyasztom annyira, hogy átlátszó legyen. A fűszereket és a rokfortsajtot felolvasztom 2 liter vízben. A folyadékhoz hozzáadom a hagymákat, elkeverem a mustármaggal, 1 mokkáskanál sóval, és 15 percig puhára főzöm fedő alatt. A maradék sajtot nagyobb kockákra vágom, és így tálalom.

Serpenyős-céklás egytál

Hozzávalók (4 adag):
4 közepes cékla, 1/2 dl ecet, 2 fej vöröshagyma, 1 csokor petrezselyem, 2 evőkanál margarin, 30 dkg darált csirkehús, 2 dl tejföl.

Elkészítés:
A céklát az ecetes vízben a sóval félpuhára főzöm, lecsepegtetem. Ha kihűlt, meghámozom, és lereszelem. A hagymát megtisztítom, apróra vágom. A margarint felforrósítom, a csirkehúst és a hagymát néhány percig megfuttatom rajta, hogy a hús kifehéredjen. Hozzákeverem a céklát, sózom, borsozom, majd addig párolom, amíg a hús megpuhul. Tálaláskor tejföllel és petrezselyemmel lehet díszíteni. Forrón, burgonyapürével fogyasztható.

Narancsos savanyúkáposzta-saláta köleslepénnyel

Hozzávalók (4 adag):
20 dkg savanyú káposzta, 20 dkg narancs, 20 dkg alma, 1 dkg méz, 10 dkg köles, 20 dkg túró, 5 dkg vöröshagyma, 5 dkg kölesliszt, 1 tojás, só, kakukkfű.

Elkészítés:
A savanyú káposztát leöblítem és kissé apróbbra vágom, hozzáadom a vékony cikkekre vágott almát és narancsot, mézzel ízesítem, és alaposan összekeverem. A kölest sós vízben megfőzöm, amikor kihűlt, leszűröm. Belekeverem az áttört tehéntúrót, a szeletekre vágott és olajban aranysárgára pirított vöröshagymát, tojást és a köleslisztet, majd megsózom, kakukkfűvel fűszerezem, és eldolgozom. A masszából kis lepényeket formázok, forró olajban sütöm, és a salátával tálalom.

Szezámmagos kivifantázia

Hozzávalók (4 adag):
50 dkg kivi, 2 banán, 2 nagy alma, 4 dl víz, 3/4 dl méz, egy csipetnyi fahéj, 10 dkg dió, 2 dkg szezámmag.

Elkészítés:
A kivit és a banánt felkockázom, majd egy nagy tálba rakom. Közben a megmosott, nagy kockákra vágott, kibelezett almákat wokban egy csipetnyi fahéjjal megpárolom a legnagyobb lángon. Miután a leve háromnegyed részben elfőtt, és kissé kocsonyássá vált, hűtve a többi gyümölcshöz keverem. A diót nagy darabokban hagyva forró olajban 1 percig pirítom, majd ebben az olajban pirítom a szezámmagot is aranybarnára, 20 másodpercig. Ezek után lehűtöm. A dióhoz keverem a mézet, a szezámmagot, és a gyümölcsökre öntve, az egészet óvatosan összekeverem.

Szerző:Forrás:Megjelent:
Kiss Erika dietetikus50plusz.hu2013. március 22.


Egészség témájú olvasnivalók a weben

Cikkajánló

Témakör: Egészség

Gyógyító fürdők

Úgy érzi, hogy jót tenne sajgó vállainak, fájós derekának vagy végtagjainak, ha gyógyfürdőben kezeltethetné magát? Beszéljen orvosával! Cikkünkből megtudhatja, mi tartozik ehhez az ellátási formához.

tovább

Tesztajánló

Asztma-kontroll teszt

Ön asztmás, és szeretné tudni, milyen mértékben van kézben tartva a betegsége? Tesztünk segítségével ezt könnyen megtudhatja!

Tippek:

A túró igazi gyomorvédő étel, egyen belőle pár kanállal minden reggel. Különösen, ha gyomra érzékeny a savas ételekre, vagy hajlamos a gyomorfekélyre.

Kapcsolódó cikkeink

Szponzorált hirdetések