Költsünk tudatosan az egészségünkre!


Szerző: Nádasi Tibor
2011. május 27. | Forrás:  HáziPatika.com

Idősebb korban a krónikus betegségekre felírt gyógyszerek jelenthetik a legnagyobb kiadást - tudatos pénzügyi tervezéssel és néhány ötlettel azonban viszonylag olcsón foglalkozhatunk az egészségünkkel. Hat tippünk a testnek és a léleknek is jót tesz!

sorozat:2

1. Tervezzük tudatosan a pénzügyeinket!

Nyugdíjasként pontosan tudjuk, milyen bevételekre számíthatunk, ha pedig rendszeresen, akár havonta költségvetést készítünk, akkor a kiadásokat is tudatosabban megtervezhetjük. Hogy egy vezetett büdzsé hogyan hat az egészségre? Több kutatás bizonyítja, hogy a szervezett élet, a pontosan megfogalmazott célok és tervek segíthetnek abban, hogy kiegyensúlyozottabban élhessük az életünket. Ez pedig együtt jár a stressz csökkenésével is, hiszen nem kell például egy be nem tervezett számla miatt idegeskednünk!

2. Legyen vésztartalékunk...

A költségvetés megtervezésével természetesen az is együtt jár, hogy előbb-utóbb észrevesszük, mire költünk aránytalanul sokat - ezt pedig akár csökkenthetjük is! A megtakarított pénzből tegyünk félre nehezebb időkre, például esetleges betegségekre. Még ha nem is kell jövedelem-kieséstől tartanunk, gyógyszerekre, vitaminokra vagy egyéb gyógyászati szerekre ilyenkor minden bizonnyal többet kell majd költenünk.

3. ...de tegyünk félre a szórakozásra is!

Idősebb korban általában már pontosan tudjuk, hogy mi kapcsol ki minket, mi az, ami feltölt energiával, milyen hobbijaink vannak! Ezekre azért érdemes költeni, mert a szellemi teljesség, a stressz csökkenésével jár együtt. Ráadásul, aki szellemileg aktív életet él, annak a teste is lassabban öregszik. Legyen az a zene, a keresztrejtvények vagy éppen az utazgatás; tegyünk félre a szórakozásra is!

4. Tájékozódjunk: használjuk ki a kedvezményeket!

Nyugdíjasként rengeteg kedvezménnyel élhetünk: múzeumokban, utazásnál, a sportolási lehetőségeknél - sőt esetenként még banki szolgáltatásoknál is! Érdemes feltérképezni a kedvező ajánlatokat, hiszen a kedvezményekkel rengeteget spórolhatunk, a megtakarított összeget pedig másra tudjuk költeni!

5. Nem minden gyógyszer kötött áras!

A gyógyszerek, gyógyászati készítmények ára is változhat, sőt, ezeknél is lehetnek akciók. Ha tudjuk, hogy mely termékek váltak be nekünk korábban, akkor érdemes ezekre olyankor költeni, amikor egy kicsit olcsóbban megkaphatjuk őket. Ehhez természetesen kell némi szervezés és előre tervezés, de néhány baráttal, ismerőssel vagy családtaggal összefogva ez nem lehet olyan nehéz.

6. Megelőzés: egészséges és gazdaságos

A betegségeket nemcsak jobb megelőzni, de gazdaságosabb is az egészség megőrzése! Ha odafigyelünk a testünkre, egészségesen étkezünk, rendszeresen sportolunk, leszokunk a dohányzásról, akkor olyan súlyos betegségeket kerülhetünk el, mint a magas vérnyomás, a szív- és érrendszeri betegségek, a csontritkulás vagy néhány daganatos megbetegedés. Ráadásul, ez az életmód nem is kerül olyan sokba, ha tudjuk, hogy mit akarunk, és alkalmazzuk a jól bevált praktikákat. A sétálás például ingyen van, és az is olcsóbb, ha otthon készítünk magunknak egészséges ételeket!

További cikkek a témában: www.mindenapipenzugyeink.hu
Készült a Pénziránytű Alapítvány támogatásával.

Szerző:Forrás:Megjelent:
Nádasi TiborHáziPatika.com2011. május 27.


Egészség témájú olvasnivalók a weben

Cikkajánló

Témakör: Egészség

Egészséges (a) házasság!

Házasságban élni egészséges. A boldog házasságban élők kevésbé betegszenek meg, tovább élnek, és általános közérzetük is jobb. Miben áll a házasság egészségvédő szerepe? Érdemes-e együtt lenni jóban-rosszban?

tovább

Praktikák:

Mozgássorok

Mozgássorok
tovább

Tippek:

A túró igazi gyomorvédő étel, egyen belőle pár kanállal minden reggel. Különösen, ha gyomra érzékeny a savas ételekre, vagy hajlamos a gyomorfekélyre.

Olvassa el sorozatunk további cikkeit is!

Szponzorált hirdetések