Jó bőrben télen is!

Szakértő: dr. Asbót Júlia bőrgyógyász


Szerző: Kiss Ildikó
2012. január 4. | Forrás:  Nők Lapja Egészség

A hideg hónapok beköszöntével sokan tapasztaljuk, hogy bőrünk az arcon húzódik, a végtagokon kiszárad, súlyosabb esetekben akár hámlani is kezd. Külső védőpajzsunkat télen másfajta kihívások érik, így különleges ápolásra van szüksége.

Mit tehetünk azért, hogy a leghidegebb évszakban is jól érezzük magunkat a bőrünkben? Télen több káros tényezővel is fel kell vennie a harcot bőrünknek. Ilyen a kinti hideg és a benti meleg közötti nagy hőmérséklet-különbség, a fűtött szoba levegőjének és a téli hideg levegő alacsony páratartalmának szárító hatása, melyet súlyosbít, hogy 8 fok alatt a bőr természetes védőtakarója már nem képes normális mértékben újratermelődni. Ebben az időszakban a bőr másfajta ápolást igényel. Íme a tíz legjobb téli bőrápolási tanács.
1. A hidegnek leginkább kitett testrészeinkre - az arcra és a kezekre - fordítsunk kiemelt figyelmet. Mielőtt a szabadba megyünk, figyeljünk a bőrtípusunknak megfelelő ápolásra. A vékonyabb, értágulatra hajlamos bőr hamarabb kiszárad, ezért fontos a hidratálás, a védőkrém használata. Lehetőleg válasszunk zsírosabb összetételű terméket.

2. Használjunk kesztyűt és könnyen felszívódó kézápoló krémet, balzsamot.

3. Ne feledkezzünk meg ajkaink ápolásáról sem. A szeles, hideg időjárás hatására szánk kicserepesedhet, ki is repedezhet. Ilyenkor tartózkodjunk az ajkaink megnedvesítésétől, inkább kenjük be rendszeresen természetes alapú ajakápolóval.
4. Fontos, hogy a hidegben kerüljük a magas víztartalmú krémek napközbeni használatát, sőt fagyos időben ezeket semmiképpen ne használjuk.

5. Tisztálkodásnál kerüljük az erősen szárító anyagokat tartalmazó szereket, szappanokat.

6. Részesítsük előnyben a fürdőolajokat. A száraz vagy problémás bőrűeknek 3-4, a zsírosabb bőrűeknek hetente 1-2 alkalommal ajánlott az alkalmazásuk. Egyes fürdőolajok kifejezetten ajánlottak ekcémás vagy pikkelysömörös bőrbetegségek fennállása esetén. Hozzáadhatjuk a fürdővízhez, de tusolásra is alkalmasak. Ezt követően már nem fontos testápolót használnunk. A fürdőolajok alkalmazásakor legyünk óvatosak, mert az olaj csúszóssá teheti a lábunkat és a kádat, zuhanytálcát is.
7. A fürdővíz ne legyen 36-37 fokosnál melegebb, és ha kádfürdőt veszünk, 20 percnél tovább akkor se ücsörögjünk a vízben, ha jólesne a kinti hideg után.

8. Használjunk kevesebb mosószert ruháink tisztításához, így csökkenthetjük a bőrirritációt.

9. Kerüljük az ásványiolaj-származékot tartalmazó ajakápolókat, helyettük használjunk inkább natúrkozmetikumokat.

10. Bőrünk szépségének megóvása érdekében együnk A-, E-, és C-vitamin-tartalmú ételeket és teljes értékű gabonaféléket, melyek segítenek bőrünk nedvességtartalmának megőrzésében.

Szerző:Forrás:Megjelent:
Kiss IldikóNők Lapja Egészség2012. január 4.


Egészség témájú olvasnivalók a weben

Cikkajánló

Témakör: Lélek

Nem "pszichomasszázs"

A betegségek kezelésének leggyorsabb módja, ha bekapjuk a gyógyszert - a gyógyszergyártók nagy örömére. A pszichoterápia azonban nem csak tüneti segítséget nyújt, hanem a probléma gyökerét keresi.

tovább

Tippek:

A sport és testedzés a legjobb immunrendszer-erősítő! Mozogjon rendszeresen! Csak arra ügyeljen, hogy megizzadt állapotban ne menjen hidegre, és vegyen magára pulóvert, míg lehűl! Még jobb egy meleg zuhanyozás!

Praktikák:

Mozgássorok

Mozgássorok
tovább

Kapcsolódó cikkeink

Szponzorált hirdetések