Így maradhat fiatalos

Senior torna


Szerző: Béres Alexandra fitneszoktató, életmódtanácsadó
2012. május 16. | Forrás:  Nők Lapja Egészség

Az utóbbi tíz évben jelentősen megváltozott a fitnesztermeket látogató vendégek összetétele. A túlsúlyosak és az ötven év fölöttiek a kisebb intenzitású órákat igényeltek.

A senior korosztály új igényekkel lépett fel, új gyakorlatvezetési stílust, új óratípus jelent meg a vezető fitneszközpontokban. A fő cél nem a zsírégetés, nem a testformálás, még csak nem is a kondicionálás lett.

A foglalkozásokon az izomzat megtartását, az egyensúlyérzék fejlesztését, ezzel a stabilitás fokozását, a csontritkulás megállítását és a közérzet javítását tűzzük ki fő célként. Természetesen a betegségeket figyelembe véve egyénre szabott feladatokat is kapnak a vendégek.

Csökkenő ízületi fájdalmak

Az izomzat ebben a korban kevéssé fejleszthető, de egyedi esetekben erre is van példa. Azt azonban könnyedén el lehet érni, hogy alapvető mozgások, mint például felülés, emelkedés állásba, olajozottabban működjenek, ez a hétköznapokat könnyebbé, energikusabbá teszik. Érezhető, hogy a gömbízületek kimozgatásával az ízületi fájdalmak csökkennek, vagy megszűnnek.

Javuló egyensúlyérzék

Ahogy megy előre az idő, érzékszerveink tompulnak, romlanak. Ez természetes folyamat. Rosszabb lesz a szemünk, az ízlelésünk, a fülünk, így a fülünkben található vesztibuláris (egyensúlyért felelős) rendszer is romlik. Ezzel azért érdemes foglalkozni, mert ha egy idősebb ember a rossz stabilitás miatt elesik, nehezebben épül fel. A senior tornával az egyensúlyérzék egyértelműen fejleszthető, és az alap stabilitás megszerezhető.

Visszafordítható csontritkulás

Az orvosok egyértelműen a testmozgást ajánlják első helyen a csontritkulás elleni küzdelemben. A vér áramlása juttatja el a táplálékot a megfelelő helyekre, amit a mozgás, a pumpáló gyakorlatok elősegítenek. Érdekes, hogy a csontritkulás nemcsak megállítható, hanem orvosi eredmények bizonyítják, hogy vissza is fordítható a torna segítségével.

Új barátok

Természetesen nem lehet figyelmen kívül hagyni azt sem, hogy milyen fontos a senior torna közösségépítő értéke. Új barátok, állandó program szebbé teheti az esetleges nyugdíjas éveket és állandó színfolt lehet az életben. Aktívan könnyebb!

A korosztály érzékenységének figyelembe vételével az óravezetésben két alapvető tényező módosul. A folyamatos gyakorlatvezetést felváltja a türelmes, egyéni tempójú oktató stílus, a fitneszórák zeneválasztéka pedig jelentősen lelassul, valamint halkabbá, nyugodtabbá válik.

Szerző:Forrás:Megjelent:
Béres Alexandra fitneszoktató, életmódtanácsadóNők Lapja Egészség2012. május 16.


Egészség témájú olvasnivalók a weben

Cikkajánló

Témakör: Egészség

Kinek jár a közgyógyellátás?

Bárki kerülhet olyan helyzetbe, hogy maga vagy családtagja részére segítséget kell kérni a gyógyszerköltségek, vagy egyéb, az egészség helyreállításával kapcsolatos kiadások fedezésére. Ennek egyik módja a közgyógyellátási igazolvány. Ismerjük meg!

tovább

Tippek:

Ha egészséges háttal és derékkal élhetünk, a súlyos dolgokat akkor is egyenes háttal guggolásból emeljük föl, és ne hajlott háttal.

Praktikák:

Mozgássorok

Mozgássorok
tovább

Kapcsolódó cikkeink

Szponzorált hirdetések