Ideje megújulni!


Szerző: Dr. Kiss Ildikó
2012. március 22. | Forrás:  Nők Lapja Egészség

Magyarország átfogó egészségvédelmi szűrőprogramja három éve tart. Tavaly húszezren vettek részt az alapvető szűrővizsgálatokon. Az előzetes eredmények azt mutatják, tavasszal nemcsak a ruhatárunkat kell megújítanunk, hanem az életmódunkat is.

Az összesített adatok szerint a résztvevők negyede dohányzik, nemtől függetlenül. Mintegy 18 százalékuk szenved magasvérnyomás-betegségben, a vércukorszintmérések az esetek hat százalékánál mutattak a normálistól eltérő értéket. Minden negyedik vizsgálati alanynak magas a koleszterinszintje, és minden második páciensnél mértek az ideálistól eltérő haskörfogatértéket. Még ezeknél is meglepőbb, hogy a vizsgálatokon részt vevők kevesebb, mint felének volt normál a testtömegindexe. Ebben az esetben a férfiak kicsit jobban állnak: körükben ez az arány alig emelkedett negyven százalék fölé - bár ez sem dicséretes.

Kezdjünk nagytakarításba!

Szervezetünkben a tavaszi hónapokra nagy mennyiségű káros anyagcsere-melléktermék, salakanyag halmozódhat fel a télen folytatott életmódunknak köszönhetően. A hideg, napfényben szegény időszakban hajlamosabbak vagyunk a túlevésre, kevesebb időt fordítunk a mozgásra , táplálkozásunk is eltolódhat a húsok és "rossz" kalóriákat tartalmazó élelmiszerek felé. A természet megújulásának idején a testünk számára kedvezőtlen hatású anyagok távozását meggyorsíthatjuk, ha odafigyelünk életmódunkra. Kíméljük a szervezetünket a húsok fogyasztásától, a tartósítószerektől, az alkoholtól, kávétól és nem utolsó sorban a cigarettától.

Méregtelenítsünk!

Mivel a salakanyagok felhalmozódnak a szervezetünkben, érdemes méregtelenítő kúrát tartanunk. Fogyasszunk a tőlünk telhető legnagyobb mennyiségben nyers zöldségeket. Igyunk napi 2,5-3 liter folyadékot (vizet, gyógyteát, zöldség- és gyümölcsleveket) Étkezéseinkben emellett csak alacsony cukortartalmú, savanykás gyümölcsök és teljes kiőrlésű pékáruk szerepeljenek. Étrendünket egészítsük ki gabonacsírákkal, melyek kiváló élettani hatással rendelkeznek.

Pattanjunk fel a kanapéról!

A rendszeres testmozgásnak számos jótékony hatása van szervezetünkre. Csökkenti a szervezetben zajló gyulladásos folyamatokat, szabályozza a vérnyomást, javítja a zsíranyagcserét és - inzulinszerű hatásának köszönhetően - a vércukorszintet is. Már heti másfél óra mozgással beindíthatók a kedvező változások. A legajánlottabbak az állóképességet fejlesztő sportok, így a kocogás, a gyaloglás, a túrázás, a kerékpározás, az úszás vagy az egyre divatosabb nordic walking. Egyészségi állapotunk megismerésére és a megfelelő szűrővizsgálatok ingyenes elvégzésére lehetőség nyílik az idei évben is az országos átfogó szűrőprogram keretében, ahol a vizsgálatok mellett életmódtanácsokat is kaphatunk a szakemberektől.

További információ a www.egeszsegprogram.eu címen található.

Szerző:Forrás:Megjelent:
Dr. Kiss IldikóNők Lapja Egészség2012. március 22.


Egészség témájú olvasnivalók a weben

Cikkajánló

Témakör: Egészség

6 jó tanács, hogy ne legyen megbélyegzett

A mentális betegségekkel élőkkel kapcsolatban gyakoriak a sztereotípiák. Ez a torzult megítélés erősen negatív hatással van rájuk. Szégyen és fájdalmas teher sújtja őket. Mit jelent megbélyegzettnek lenni, hogyan lehet ezzel élni?

tovább

Tippek:

A piaci és főként haza zöldségek frissebbek, ezért nagyobb vitamintartalmuk. Ha nyugdíjas, kihasználhatja a délelőtött, a piac általában szerdán délelőtt a legolcsóbb.

Tesztajánló

Asztma-kontroll teszt

Ön asztmás, és szeretné tudni, milyen mértékben van kézben tartva a betegsége? Tesztünk segítségével ezt könnyen megtudhatja!

Kapcsolódó cikkeink

Szponzorált hirdetések