Hogyan lehetünk Matuzsálemek?

2. / 2 oldal


Szerző: Pusztai Éva
2007. július 7. | Forrás:  HáziPatika.com

A ma harminc évesek akár húsz évvel hosszabb ideig élhetnek, mint szüleik, vagyis a 21. századot kis túlzással valóban hívhatjuk a százévesek korszakának.

Minden életkorban fontos, hogy okosan bánjunk a bennünket érő stresszel, idős korban azonban fokozottan kell ügyelni arra, hogy ne pazaroljuk energiáinkat. Ezért tudatosan ügyelni kell az aktivitás és a pihenés egyensúlyára. Ha valamely feladatunkat fáradtság, vagy egyszerűen kedvetlenség miatt nem tudjuk elvégezni, halasszuk pár nappal későbbre. A hektikus életviteltől való megszabadulás a nyugdíjas kornak talán legnagyobb adománya, ezt az előnyt élvezzük tudatosan. Most már ne nyerésre törekedjünk az élet teremtette különféle versenyhelyzetekben. Jobban járunk, ha képességeinket és készségeinket a saját magunk és családunk, környezetünk örömére fejtjük ki.
A jó emberi kapcsolatok és a társadalmi aktivitás minden életkorban fontos, de különösen nagy jelentősége van az érettebb években. A szellemi frissesség megőrzéséhez, a sportoláshoz, bármiféle hobbi gyakorlásához társakra van szükségünk. Keressük ezért tudatosan az emberi kapcsolatokat, látogassuk rendszeresen ismerőseinket, elevenítsük fel azokat a barátságokat, amelyeket az aktív évtizedekben idő hiányában elhanyagoltunk. Az idősebbek, akik nagyobb élettapasztalattal és több szabadidővel rendelkeznek, különösen sokat tehetnek rászoruló embertársaikért. Ez nekik legalább olyan hasznos, mint azoknak, akiknek bármilyen formában segítséget nyújtanak, hiszen erősíti bennük a hasznosság, fontosság érzetét.
Számos kutatás igazolja, hogy az élettel való elégedettség és a célokat megvalósító aktív életvitel szoros összefüggésben van az egészségi állapottal. David Mahoney összeállított egy rövid programot mindazoknak, akik anélkül akarnak öregedni, hogy közben öregnek éreznék magukat. A program megvalósításának egyetlen feltétele, hogy azonnal bele kell kezdeni, és a következő fél évben az alábbi magatartási szabályokat hónapról hónapra következetesen be kell tartani:
  • 10%-kal több fizikai aktivitás
  • 10%-kal több szellemi tevékenység
  • 10%-kal több szénhidrát - teljes kiőrlésű gabonatermékek fogyasztása révén
  • 10%-kal kevesebb kalória és zsír
  • 10%-kal több alvás vagy szunyókálás
  • 10%-kal kevesebb alkohol
  • 10%-kal kevesebb cigaretta, vagy azonnal felhagyni a dohányzással
  • 10%-kal kevesebb stressz azáltal, hogy több időt fordítunk lazításra, lazító gyakorlatokra, a helyes légzésre.
  • Sorolja föl az életében található legfontosabb stresszforrásokat, és fogjon hozzá ezek fölszámolásához.

1. oldal 2. oldal

következő oldal


teljes cikk megjelenítése

Szerző:Forrás:Megjelent:
Pusztai ÉvaHáziPatika.com2007. július 7.


Egészség témájú olvasnivalók a weben

Cikkajánló

Témakör: Mozgás

A szervek alkalmazkodása a fizikai aktivitáshoz

Ha fittek és üdék szeretnénk maradni, akkor ne tespedjünk otthon a fotelben, mert ahogy a régi TV-torna is sugallta: "egy kicsi mozgás mindenkinek kell". S hogy miért is? Mert fizikai, pszichés egyensúlyt biztosít, túl azon, hogy karbantartja...

tovább

Praktikák:

VitaminABC

VitaminABC
tovább

Kapcsolódó cikkeink

Szponzorált hirdetések