Ha azt sem tudja, hol áll a feje

7 tipp, hogy időt nyerjen


Szerző: Dienes Angéla
2013. május 16. | Forrás:  Nők Lapja Egészség

Ha mindig rohan, mégis mindig késésben van, valószínűleg rosszul szervezi meg a napját. Leírtunk néhány trükköt, ezek segítségével jobban be tudja osztani az idejét, sőt még a pihenésre is marad valamennyi.

Az utóbbi húsz évben állítólag annyira felgyorsult az életvitelünk, hogy agyunknak minden évben 23 százalékkal több adatot kell befogadnia. Ebben az áradatban nem könnyű beosztani a rohanó időt, emiatt egyre többet hibázunk, az egyre több stresszhatás könnyen komolyabb pszichés betegségekhez, kiégéshez is vezethet.

1. Készítsen tervet rövid és hosszú távra!

A tervezés arra ösztönzi az agyat, hogy hatékony és kreatív megoldásokat találjon. Ha sorra vesszük a teendők listáját, azzal azt üzenjük a tudatalattinak, hogy máris kezdjen el foglalkozni ezekkel az ügyekkel. Így már kész tervei lesznek a megoldásra, mire elérkezik a feladat ideje. A tervezés során azt is döntse el, mennyi időt szán az egyes tevékenységekre, és tartsa is ehhez magát.

2. Egyszerre intézze el, amit lehet!

Gondolja végig, hol, milyen tennivalók várják, és egy füst alatt intézzen el több dolgot. Felesleges háromnaponta postára vagy bankba járni, a csekkeket és az utalásokat is gyűjtse össze! A legtöbb banknál már internetes számlaelérést is igénybe vehet, így otthonról, sorállás nélkül is elintézheti az átutalásokat, illetve a csekkek befizetését.

3. Törődjön magával is!

A túlhajszoltság egy idő után nemcsak koncentrálóképességét és a munkavégzés minőségét rontja! Egészsége is megsínyli a feszített tempót, ami akár kiégéshez is vezethet. Mindennap legalább egy órát töltsön a szabadban: sétáljon, sportoljon, olvasson, meditáljon!

4. Munka és szórakozás

Ha több kötelező feladatot próbál párhuzamosan levezényelni, könnyen szétaprózódhat a figyelme, és ez a munka minőségének rovására is mehet. Vannak azonban olyan tevékenységek, melyek kevesebb koncentrációt igényelnek, mégis muszáj őket elvégezni. Ezek mellett nyugodtan szórakozhat is, így feltöltődik. Például az orvosi váróban, a buszon hazafelé olvasson, jegyzeteljen, tervezzen; vasalás vagy főzés közben pedig nézhet tévét vagy megbeszélheti a családdal az aktuális ügyeket.

5. Kérjen segítséget!

Értékelje ki és rendszeresen gondolja újra időbeosztási stratégiáját! Hétről hétre figyelje meg, mivel pazarolt időt. Gondosan mérlegelje, hogy képes-e elvégezni az elvállalt feladatokat. Ha saját erőfeszítése nem lesz elég, kérje meg a család többi tagját, hogy segítsenek.

6. Alakítson ki napi rutint!

A megszokott biztos teendők stabilitást, keretet adnak a napnak, így könnyebben megy az időbeosztás is. Igyekezzen mindennap ugyanabban az időben felkelni és lefeküdni, így arra is nagyobb az esély, hogy kipiheni magát. Fáradtan, kialvatlanul nagyobb a veszélye annak, hogy elúszik az ideje.

7. Emlékeztesse magát!

Ha kell, az ajtóra, a monitorra vagy a fürdőszobatükörre ragasztott kis cetlikkel figyelmeztesse magát a legfontosabb feladatokra, így biztosan nem fog kihagyni semmit.

Szerző:Forrás:Megjelent:
Dienes AngélaNők Lapja Egészség2013. május 16.


Egészség témájú olvasnivalók a weben

Cikkajánló

Témakör: Egészség

Megjósolhatja-e egy gép a csonttörést?

Új irányelveket jelentetett meg klinikusok számára az Egyesült Államok Nemzeti Osteoporosis Társasága a csontritkulással társuló csonttörési kockázat becslésére.

tovább

Praktikák:

Gyógynövénytár

Gyógynövénytár
tovább

Tippek:

Ha nehéz tárgyat kell felemelni, guggolásból, egyenes háttal tegye. Testéhez közel tartsa, és emeléskor lélegezzen ki!

Kapcsolódó cikkeink

Szponzorált hirdetések