Feszes hasizom? Nem lehetetlen!


2013. július 4. | Forrás:  50plusz.hu

A hétköznapokban még csak-csak elrejtjük előnyös ruhákkal azt a kis pocakot, de a strandon nehezebb eltitkolni a valóságot. Ne törődjünk bele, még mindig van egy kis idő, hogy változtassunk!

Szalka Andrea személyi tréner néhány otthon is végezhető gyakorlattal segít ebben.

1. gyakorlat: Hasprés nyújtott lábemeléssel

a) Hanyatt fekvésben helyezkedjünk el hajlított térddel. Kezünket tegyük a tarkóra. Egyik lábunk maradjon talptámasszal a talajon, a másik lábat nyújtsuk ki, a lábfejet feszítsük vissza.
b) Emeljük lábunkat 45O-os szögig, és ezzel párhuzamosan emelkedjünk el törzsünkkel a talajtól, majd engedjük magunkat vissza.

Kezdők: 15 ismétlés az egyik, majd 15 a másik lábbal. Háromszor végezzük el újra a gyakorlatsort.
Haladók: 20 ismétlés az egyik, majd a 20 másik lábbal. Négyszer végezzük el újra a gyakorlatsort.

2. gyakorlat: Diagonál hasprés

a) Feküdjünk hanyatt hajlított térddel. Mindkét talpunkat támasszuk meg a talajon, kezünket tegyük tarkóra.
b) Törzsemelés és törzsfordítás közben érintsük bal térdünket a jobb könyökünkhöz, majd engedjük vissza a talajra.

Kezdők: 15-15 ismétlés oldalanként. Majd háromszor végezzük el újra a gyakorlatsort.
Haladók: 20-20 ismétlés oldalanként. Majd négyszer végezzük el újra a gyakorlatsort.

3. gyakorlat: Bokaérintés

a) Helyezkedjünk el hanyattfekvésben. Majd emeljük a lábunkat 90O-os szögig, és karunkat helyezzük a fejünk fölé.
b) Emeljük meg a törzsünket, és nyújtott karral érintsük meg a bokánkat.

Kezdők: 15 ismétlés. Majd háromszor végezzük újra a gyakorlatsort.
Haladók: 20 ismétlés. Majd négyszer végezzük el újra a gyakorlatsort.

4. gyakorlat: Padtámasz

a) Ez a gyakorlatsor kicsit nehezebb a többinél, de szép, feszes idomokat garantál, úgyhogy megéri a küzdelmet. Alkartámaszban helyezkedjünk el, miközben felkarunk a talajjal derékszöget zár be. A felsőtestünket, a csípőnket, és a térdünket tartsuk egyvonalban. A hasizmot és a farizmot feszítsük meg erősen.

Kezdők: Tartsuk meg ezt a helyzetet 30 másodpercig. Majd ismételjük meg háromszor.
Haladók: Tartsuk meg ezt a helyzetet 60 másodpercig. Majd ismételjük meg négyszer.

Forrás:Megjelent:
50plusz.hu2013. július 4.


Egészség témájú olvasnivalók a weben

Cikkajánló

Témakör: Egészség

Titóniusz, Descartes, Hufeland és a többiek

Az ember ősidőktől kezdve szeretne hosszabban élni, és természetesen vágyai között szerepel a halhatatlanság is. Szeretne aktív, önálló, boldog életet élni, bajok, betegségek, nyomorúságok nélkül. Számos mítosz, legenda dolgozza fel ezt a vágyat.

tovább

Tesztajánló

Asztma-kontroll teszt

Ön asztmás, és szeretné tudni, milyen mértékben van kézben tartva a betegsége? Tesztünk segítségével ezt könnyen megtudhatja!

Tippek:

A sport és testedzés a legjobb immunrendszer-erősítő! Mozogjon rendszeresen! Csak arra ügyeljen, hogy megizzadt állapotban ne menjen hidegre, és vegyen magára pulóvert, míg lehűl! Még jobb egy meleg zuhanyozás!

Praktikák:

Étrendminták

Étrendminták
tovább

Kapcsolódó cikkeink

Szponzorált hirdetések