Fájnak az ízületei? Van 5 tippünk!


Szerző: Huták Judit
2011. június 5. | Forrás:  HáziPatika.com

Fájdalmas minden mozdulat, nem jó se állni, se ülni, se feküdni? Íme öt bevált módszer az ízületi fájdalmak enyhítésére!

Még mielőtt bármilyen házi szerhez nyúlnánk, derítsük ki, hogy pontosan mi okozza a fájdalmainkat.

Ha a fájdalom hirtelen jelentkezik és egyértelműen tudjuk valamilyen rossz mozdulathoz kötni, akkor a legfontosabb a minél előbbi orvosi ellátás, a sérült testrész pihentetése. A hosszabb ideje fennálló, fokozatosan romló (vagy éppen hullámzó) fájdalomnál pedig egy alapos kivizsgálás is szükséges lehet.

Eltérő betegségekre, különböző fájdalmakra ugyanis más-más kezelési módszer a hatékony; sőt, előfordulhat az is, hogy valami, ami másnak beválik, az a mi állapotunkon csak tovább ront! Az akut fájdalmakra inkább a jegelést és a pihentetést ajánlják, míg a krónikus ízületi problémákon a meleg borogatás és az óvatos terhelés javíthat.
  1. A krónikus ízületi fájdalmakra sokan ajánlják a meleg fürdőt vagy borogatást, de a gyógyszertárban kapható melegíthető "párnák" is enyhíthetik a fájdalmat. krónikus fájdalmakra gyakran ajánlják a fürdőterápiát! Ezzel két oldalról is támogathatjuk a gyógyulást, egyrészt a meleg víz enyhíti a fájdalmakat, másrészt, a vízben való mozgás segítheti az ízületek gyógyulását is.

  2. A masszírozás, különösen valamilyen lágy, semleges krémmel vagy aromaterápiás olajjal, szintén jó hatású lehet. A majoránna, a bazsalikom, a rozmaring enyhíti az izmok merevségét, a borsmenta hűsítő, fájdalomcsillapító hatású, a kamilla és a gyömbér gyulladáscsökkentő. A kámfortartalmú kenőcsök ("vietnámi balzsam") pedig egyszerre hűsítő és melegítő hatásúak, így mindkét hőhatás kellemes, fájdalomenyhítő érzését biztosítják.

  3. A káposztapakolás a népi gyógyászat szerint nyugtató, méregtelenítő, gyulladáscsökkentő és keringésjavító hatással bír. A lereszelt vagy apróra vágott fejes káposztával borítsuk be a kezelni kívánt testrészt, majd tekerjük körbe fóliával és alaposan bugyoláljuk be törülközőbe. Két-három órát vagy egy egész éjszakát is a bőrön hagyhatjuk. Kúraszerű alkalmazása javasolt.

  4. Az óvatos mozgás (gyógytornász segítségével összeállított gyakorlatokkal), a testsúly karbantartása és a sok folyadék az ízületek állapotán is javít! A túlsúly ugyanis extra terhet ró az egyébként is kínlódó ízületekre. A kíméletes jóga vagy a lassú mozdulatokból álló tai chi a tapasztalatok szerint csodákat művel.

  5. A fekete nadálytő kivonatot tartalmazó kenőcsök, krémek (például a Flexagil) nemcsak a gyulladást csökkentik, de a fájdalmakat is enyhítik! Ezt akut és krónikus fájdalomnál egyaránt használhatjuk.
Az egészséges étrend az ízületek fájdalmának enyhítésében is szerepet játszik, különösen, ha krónikus problémáról van szó. Gondoskodjunk arról, hogy sok zöldség és gyümölcs, kevés cukros és feldolgozott élelmiszer kerüljön az asztalunkra, és a vitaminokról, ásványi anyagokról se feledkezzünk meg!

A gyógyulást ezek mellett a stressz csökkentése, a rendszeres relaxálás is segítheti, de akár az akupunktúrát is kipróbálhatjuk. Érdemes kísérletezni a különböző alternatív terápiákkal, ám a legfontosabb talán a rendszeres orvosi kontroll és a szakemberek tanácsainak megfogadása!

Szerző:Forrás:Megjelent:
Huták JuditHáziPatika.com2011. június 5.


Egészség témájú olvasnivalók a weben

Cikkajánló

Témakör: Lélek

Nem "pszichomasszázs"

A betegségek kezelésének leggyorsabb módja, ha bekapjuk a gyógyszert - a gyógyszergyártók nagy örömére. A pszichoterápia azonban nem csak tüneti segítséget nyújt, hanem a probléma gyökerét keresi.

tovább

50plusz.hu Fórum

Kapcsolódó cikkeink

Szponzorált hirdetések