Egyetlen mozdulat se legyen kín


2012. május 22. | Forrás:  Olcsóbbat.hu

Egészséges és változatos táplálkozással nem csak a fájó ízületek okozta szenvedés csökkenthető, hanem az ízületek épsége is megőrizhető. Nem csak idős embereknek fáj a térdük!

Tévedés azt gondolni, hogy az ízületi megbetegedések és fájdalmak csak az időseket érintik. Bár 70 év fölött szinte mindenki szembesül az ízületek felületének kopásából adódó problémákkal, az első tünetek már 40 év körül jelentkeznek - fájdalmakkal és ropogó ízületekkel.

Az ízületi megbetegedések közül az ízületek kopásából kialakuló megbetegedések a leggyakoribbak, és az ízületi gyulladás. Utóbbinak több mint 100 fajtáját különböztetik meg szakértők. Középkorúaknál a térdízület fájdalma a legsűrűbben előforduló panasz.
A táplálkozás az egyik legfontosabb tényező, amely az ízületek egészségét befolyásolja. Egyrészt az elfogyasztott zsiradékok befolyásolják a szervezetben zajló folyamatokat, és a telített zsírsavak, legyenek állati vagy növényi eredetűek, növelhetik a gyulladást és az ízületi fájdalmakat. Ugyanakkor a többszörösen telítetlen, hosszú láncú omega-3 zsírsavak, amelyeknek legjobb forrásai a tengeri halak, kedvezően hatnak az ízületekre. A kalcium és a D-vitamin bármelyik életkorban nélkülözhetetlen az egészséges csontokhoz és ízületekhez.

Az ízületek szempontjából is kedvező a kiegyensúlyozott, változatos táplálkozás, amely sok zöldség és gyümölcs mellett kevés sovány húst tartalmaz, és elmaradhatatlan része a halfogyasztás, valamint a megfelelő folyadékpótlás.
Az ízületek védelmében a táplálkozás nemcsak a bevitt tápanyagok és vitaminok miatt fontos, hanem az optimális testsúly kialakítása és megtartása érdekében is. A túlsúly ugyanis túlozott megterhelést jelent a test számára, ezen belül pedig a hátra, a csípőre, a térdre, a bokára, a gerincre és a lábra, valamint e területek ízületeire.
Egy kisebb súlycsökkenés is csökkentheti az ízületekre nehezedő nyomást. Ráadásul az elhízással együtt a szervezet egyensúlya is megváltozik, a rossz tartás miatt sokszor az ízületekben is olyan kopások lépnek fel, amelyek ellen a szervezet védtelen.

Rendszeres, ám az ízületek védelme mellett végzett mozgás kedvezően hat az ízületek egészségére: könnyebb tartani a testsúlyt, helyreáll a test egyensúlyi helyzete és a kisebb testsúly miatt kisebb az ízületekre nehezedő nyomás.

Forrás:Megjelent:
Olcsóbbat.hu2012. május 22.


Egészség témájú olvasnivalók a weben

Cikkajánló

Témakör: Lélek

A jó házasság fiatalít

Az életet meghosszabbító tényezők között a negyedik helyen, a házasságon kívüli szerelemtől való tartózkodás, ötödiken pedig a boldog házasság áll - írja Hufeland 1796-ban. Sajnálatos tény, hogy a házasság kezdi elveszíteni valódi értékét, tartalmát.

tovább

Tippek:

A piaci és főként haza zöldségek frissebbek, ezért nagyobb vitamintartalmuk. Ha nyugdíjas, kihasználhatja a délelőtött, a piac általában szerdán délelőtt a legolcsóbb.

Praktikák:

Étrendminták

Étrendminták
tovább

Kapcsolódó cikkeink

Szponzorált hirdetések