Aki "jó bőr" akar lenni


Szerző: Hámor Éva
2007. július 7. | Forrás:  HáziPatika.com

Ma már szerencsére kevesek éheznek. Az ételek mennyiségében és minőségében fantasztikus a kínálat. A kulináris örömök élvezete sokakat tesz boldoggá. De széppé is?

A mértéktelen és átgondolatlan evés nemcsak testsúlyunk rovására mehet, de bőrünknek sem tesz jót. Bőrünk, ez a közel két négyzetméternyi felület, szervezetünk legnagyobb kiterjedésű szerve. Épségét befolyásolják az anyagcsere-folyamatok, a hormonrendszer, az időjárás, stb., de szépségéhez életmódunkkal, táplálkozásunkkal mi is hozzájárulhatunk. A kiváló emésztés és felszívódás meghatározó a bőr szépségének szempontjából is.
A zöldségek és gyümölcsök, nyersen vagy párolva nemcsak belsőleg táplálják a bőrt, többnyire külsőleg is alkalmazhatók a bőr tisztítására, pakolások készítésére. Különösen fontos a napi legalább 2 liter folyadék elfogyasztása, valamint az A-vitamin és elővitaminja, a béta-karotin, a B-vitamin-család, a C-vitamin, E-vitamin, valamint a jód, a vas, a szelén, a kén és a cink. A fehérjék szervezetbe juttatása sem kevésbé fontos, ezeket zsírszegény tejből és tejtermékekből javasolt fogyasztani. Az emésztőrendszer túlterhelése zsíros ételekkel, rendszerint nyomot hagy a bőrön is, pattanások, zsíros, hámlásos foltok képében.

"Úgy szeretnék boldog lenni, egyszer libasültet enni..."(J. A.)

Meg kell válogatni, hogy mit eszünk, ugyanis néhány táplálék kifejezetten káros a bőr egészségére és szépségére egyaránt. A kóla, a kávé, a tejcsokoládé, a cukor, a dió, a szárított, cukrozott gyümölcsök, a zsírban sült ételek, a túlzott sófogyasztás nem kedvez a külsőnknek.
A dohányzás és az alkohol - különösen a tömény szesz - egyéb súlyos ártalmai mellett a bőrt is jelentősen károsítja. Szervezetünk képes védekezni az erős szélsőségek kialakulása ellen, de ha valaki hosszú éveken át helytelenül táplálkozik, a védekező rendszere és kiválasztó szervei egyre kevésbé látják el feladatukat, ezért a szervezet erősen savas, ritkább esetben erősen bázisos lehet. A túlsavasodás még a bőr színét is megváltoztatja. Az egészséges enyhén rózsás szín helyett fakó, vörös, szürke, vagy sárgás, enyhén zöldes lehet. A bőr alatti kötőszövetekben felgyülemlett savak keményedésekhez vagy ráncos, löttyedt bőrhöz vezetnek. A savképző ételek közé tartoznak a húsfélék, hal, tojás, tej, tejtermékek, cukor és mindenféle édesség, gabonák, diófélék, hüvelyesek, spenót, ecet, gyümölcsecet, éretlen citrom paradicsom, eper.
A bázistúltengés (alkalózis) rendkívül ritka jelenség, elsősorban szigorú vegetáriánusoknál fordul elő.

Szerző:Forrás:Megjelent:
Hámor ÉvaHáziPatika.com2007. július 7.


Egészség témájú olvasnivalók a weben

Cikkajánló

Témakör: Táplálkozás

Étrendi tanácsok időseknek

Bár "az öregség nem betegség" mondás igaz, de azért nem árt figyelembe venni az időskorban bekövetkező élettani változásokat, amikor egészséges és tápláló étrendet szeretnénk kialakítani idős családtagjainknak vagy magunknak.

tovább

Tippek:

Amikor úgy enne valamit, valójában sokszor csak szomjas. Bármily furcsán hangzik, az embereket gyakran megtéveszti hiányérzetük. Először mindig kezdje ivással, és figyelje, valóban éhes-e még. A hideg gyümölcsteát ajánljuk szomjoltónak.

Kapcsolódó cikkeink

Szponzorált hirdetések