A tej élet, erő, egészség - és valóban?

1. / 3 oldal


Szerző: Pilling Róbert
2008. szeptember 30. | Forrás:  HáziPatika.com

Csontjaink egészsége szorosan kapcsolódik táplálkozásunk egészségéhez. Pozitívan és negatívan egyaránt hathatunk arra, elkerül vagy elér-e bennünket az oszteoporózis, milyen erősek lesznek csontjaink, könnyebben vagy nehezebben törnek-e el.

Sokan már biztosan legyintenek is: "Á, dehogy! Az én csontjaim olyan erősek, még sosem törtek el, miért is kellene aggódnom? Majd figyelek később, amikor jobban ráérek, most még nincs semmi baj." Jópáran ezzel pecsételik meg egy életre csontjaik egészségét, és küszködnek idősebb korukban sorozatos repedésekkel, törésekkel. De akkor már késő...
Arról ne feledkezzünk meg, hogy a csontritkulás mögött megbújhat családi öröklődés is, de a régi mondás továbbra is helytálló marad: "amit megeszel, azzá leszel". Tegyünk hát aktívan az oszteporózis ellen!

Kalcium, a csontépítő ásványi anyag

A kalcium szerepéről a csontok felépítésében, mindennapi életében más cikkünkben már beszámoltunk. Szervezetünk igénye viszont nem olyan egzaktul meghatározható, mint amennyire szerepét tisztázták. Egy biztos: eleget nem fogyasztunk belőle. Amíg számítások szerint egy felnőttnek napi legalább 1000 mg kalciumra lenne szüksége, addig a felmérések azt mutatják, hogy 5-600 mg-nál több alig kerül naponta a szervezetbe. Márpedig ez kevés, nagyon kevés. Tesszük mindezt annak ellenére, hogy élelmiszereink közül sok olyat találunk, amelyek gazdag kalciumforrások: egy liternyi tej fedezné a napi szükségletünket.
Ha valaki áldott állapotba kerül, gyakran hallja azt, hogy a leendő gyermeke "tőle veszi el" a kalciumot, miatta romlik el szükségszerűen a foga. Ez igaz is - addig, hogy természetesen a fejlődő kis élet honnan juthatna hozzá apró csontjainak kalciumához, mint arról a helyről, ahonnan a többi tápanyagot is beszerzi: az édesanya vérkeringéséből. Márpedig a várandós édesanyák sokszor nem veszik figyelembe, hogy az ő napi szükségletük nem 600, nem 1000, hanem legalább 1500 mg kalcium lenne naponta. Ezzel a mennyiséggel tudják biztosítani a csöppség csontjainak fejlődését, és hatékonyan előzhetik meg a csontritkulás kezdetét.

1. / 3 oldal

A cikk folytatódik

előző oldal


teljes cikk megjelenítése

Szerző:Forrás:Megjelent:
Pilling RóbertHáziPatika.com2008. szeptember 30.


Egészség témájú olvasnivalók a weben

Cikkajánló

Témakör: Egészség

Betegápolás otthon

A betegek kerülhetnek olyan állapotba, lehetnek olyan sérüléseik, amikor - a rosszabbodást megelőzendő - nagyon oda kell figyelni arra, hogyan kell őket fektetni, ültetni, mosdatni, illetve, ha szükséges elsősegélynyújtásban részesíteni.

tovább

Tippek:

Fordítson gondot arra, hogy hajmosás után alaposan szárítsa meg a fejbőrét. A vizesen maradt bőrfelszín kedvez a korpás fejbőr kialakulásának

Praktikák:

Mozgássorok

Mozgássorok
tovább

Kapcsolódó cikkeink

Szponzorált hirdetések