4 tápláló téli saláta


2013. február 21. | Forrás:  HáziPatika.com

A tél igazán nem a saláták évszaka, ki is vagyunk éhezve a friss zöldségekre így a vége felé. Vitaminnal látják el a szervezetet, magas rosttartalmuk segíti az emésztést. Ezek a tápláló saláták főételnek is beillenek.

Sokan hiszik, hogy a saláták nem táplálóak, és hamar meg lehet éhezni utánuk. Pedig egy zöldségekben, gabonákban, magvakban gazdag salátatál sokszor vetekedhet bármilyen főétellel. Összeválogattunk néhány zöldséges finomságot.

Almasaláta pirított magvakkal

Hozzávalók (4 személyre):
2 alma kockákra vágva, 1 közepes fej lilahagyma hajszálvékonyra szeletelve, 0,5 fej fehérkáposzta kockákra vágva, 1 sárgarépa vékonyra szeletelve, 5 dkg pirított tökmag, 5 dkg pirított napraforgómag.
Az öntethez:
1 teáskanál méz, 1 teáskanál mustár, 2 evőkanál frissen facsart citromlé, 3 evőkanál szűz olívaolaj, só, bors.

Elkészítése:
Összekeverem az öntethez valókat, majd egy salátástálban az almát, a lilahagymát, a káposztát és a sárgarépát is. Meglocsolom az öntettel, és a pirított magvakkal megszórva tálalom.

Sonkás vitaminsaláta

Hozzávalók (4 személyre):
4 szárzeller, felszeletelve, 20 dkg főtt lencse, 4 főtt tojás, karikákra vágva, 10 dkg sonka csíkokra vágva, 10 dkg reszelt trappista sajt, 2 dl tejföl, só, őrölt fekete bors, 1 kiskanál currypor.

Elkészítése:
Mély salátástálkák aljára szárzeller-szeleteket fektetek, a lencsét ráhalmozom, azután a főtt tojás következik, majd ismét szárzellerszeletek. A tetejére a sonkát, azután egy kevés reszelt sajtot, és az aszaltparadicsom-darabokat teszem. A tejfölt sóval, borssal és a curryporral összekeverem, majd a tálkákba halmozott rétegek tetejére kanalazom. Legvégül gazdagon megszórom a maradék reszelt sajttal.

Joghurtos sárgarépa-saláta

Hozzávalók (4 személyre):
70 dkg durvára reszelt sárgarépa, 7 dkg mazsola, 1-2 evőkanál citromlé, 1 evőkanál extra szűz olívaolaj, 1 mokkáskanál méz, 2 dl natúr vagy szójajoghurt, 1 mokkáskanál só, 5 dkg darabolt dió.

Elkészítése:
A sárgarépát és a mazsolát tálba teszem. A citromlevet az olajjal, a mézzel, a joghurttal és a sóval alaposan kikeverem, majd a répára öntöm, és jól összeforgatom. A dióval megszórva tálalom.

Friss, téli saláta

Hozzávalók (6 személyre):
3 evőkanál extra szűz olívaolaj, 1 evőkanál frissen facsart citromlé, 1 gerezd zúzott fokhagyma, késhegynyi chilipor, 20 dkg édesburgonya, megtisztítva és kis kockákra vágva, 4 mandarin, meghámozva, fél kockákra vágva, 1 avokádó, meghámozva, kockákra vágva, 1 kisebb darab cékla, megtisztítva, kockákra vágva, 1 kis lilahagyma, megtisztítva és vékony csíkokra vágva, fél kínai kel, felszeletelve, 6 dkg zöldborsócsíra.

Elkészítése: Az olajat a citromlével és a fűszerekkel összekeverem, hagyom egy kicsit állni. Az előkészített zöldségeket lazán összekeverem, majd a salátaöntettel meglocsolva frissen adom az asztalra.

Forrás:Megjelent:
HáziPatika.com2013. február 21.


Cikkajánló

Témakör: Egészség

Öregedés: Örök Ifjúság?

Az emberiség ősidőktől fogva keresi azt a bizonyos "életelixírt", amelynek a segítségével, ha lehet, hosszú életen át maradhatna fiatal, tettre kész, egészségesen boldog. Az ember szeretne "fiatalon, szépen megöregedni", ha már a halált nem kerülheti el.

tovább

Praktikák:

Étrendminták

Étrendminták
tovább

Tippek:

Nyugodtabban alszunk, ha nincs túl meleg a hálószobában. Érdemes ezt a helyiséget egy kicsit kevésbé fűteni. Az ideális alvási hőmérséklet 16-18 C körül van. A programozható fűtéssel a felkelés idejére csinálhatunk picit melegebbet.

Kapcsolódó cikkeink

Szponzorált hirdetések