13 tipp az aranyér megelőzésére


Szerző: Kiss Verus
2011. április 4. | Forrás:  HáziPatika.com

Nem feltétlenül kell mindennap elszenvednünk azt a sok kellemetlenséget, ami az aranyérrel jár, megelőzésére kellő hangsúlyt fektetve ugyanis búcsút inthetünk az altáji fájdalmaknak és vérzéseknek. Tippek, tanácsok.

A legfontosabb megelőző hatású törekvés aranyeres panaszok esetén a székrekedés elkerülését célozza meg. Azok az életmódbeli tanácsok, melyek ilyenkor betartandók, mind-mind az emésztés helyreállítását állítják középpontba. Lássuk, mit kell tennünk a gyakorlatban!
1. Indítsuk a napot egy bögre meleg folyadékkal! Vannak olyanok, akiknél az éhgyomorra elfogyasztott, citrommal ízesített forró víz hoz igazi eredményt.

2. A székletürítés lehetőleg mindig ugyanabban az időben történjék, beállt életritmus esetén kevésbé fenyeget, hogy az inger ellenére a széklet visszatartására kényszerülünk.

3. Fontos a helyes táplálkozás, a megfelelő, alapos rágás. Lassítsunk, soha ne együnk kapkodva.

4. Fogyasszunk napi két liter folyadékot! A székrekedés legjobb ellenszere ugyanis a víz, mely rendkívül hatékony a széklet lágyításában és a bélmozgás helyes ütemének fenntartásában.

5. A rostdús, kevés cukrot tartalmazó táplálék megelőzi a renyhe bélmozgást. Ajánlott élelmiszerek: müzli, tejtermékek, szezámmag, lenmag, napraforgó, méz, mazsola, búzacsíra, zöldségek, héjastól fogyasztott gyümölcsök, mogyoró, joghurt, savanyú káposzta, szilva- és baracklekvár vagy egy korty kávé, egy fürt szőlő, illetve ezek kombinációja.

6. Ha sokáig kevés rostot tartalmazó étrenden éltünk, akkor a rostban gazdag diéta bevezetése csak lépésenként történjen a gyomorproblémák, a telítettség érzésének elkerülése érdekében.

7. Székletlágyításra mazsolát, aszalt szilvát és sárgabarackot, fügét ajánlott fogyasztani.

8. A hasfogó hatású élelmiszerek, mint az alma, a banán vagy a kakaó és a csokoládé mértékkel fogyasztandók.

9. Kerüljük az alábbi élelmiszerek túlzott fogyasztását is: fehérkenyér, rizs és tésztafélék, kóla, fekete tea, zsíros, fűszeres ételek, hámozott gyümölcsök, húsfélék, hagyma.

10. Székletürítés után mossuk meg az altestet, de legalább töröljük meg nedves babatörlő- vagy intim kendővel.

11. Ne használjunk durva, kemény toalettpapírt a végbéltájék törlésére! Hasznos a bidé használata.

12. Soha ne álljon vagy üljön egyhelyben hosszú ideig, mert ilyenkor nő a végbél környéki vénákban a vérnyomás, mely a panaszok kiújulásához vezethet.

13. A rendszeres testmozgás legalább olyan fontos szempont a székrekedés elkerülésével kapcsolatban, mint a helyes táplálkozás. Különösen azok iktassanak be életükbe valamilyen rendszeres mozgásformát, akik tartósan ülő vagy álló munkát végeznek!

Szerző:Forrás:Megjelent:
Kiss VerusHáziPatika.com2011. április 4.


Egészség témájú olvasnivalók a weben

Cikkajánló

Témakör: Mozgás

Tai chi - a harmóniában létezés művészete

Mozgás, meditáció, harcművészet és filozófia, szépség és harmónia egyaránt jelen van a tai chiben. Ez az ősi keleti gyógymód a test, a lélek és a tudat edzése egyszerre, vagyis a teljes embert alakító életfelfogásnak is tekinthetjük.

tovább

50plusz.hu Fórum

Praktikák:

Gyógynövénytár

Gyógynövénytár
tovább

Kapcsolódó cikkeink

Szponzorált hirdetések