10 memóriavédő étel


Szerző: W. Ungváry Renáta
2012. március 8. | Forrás:  Nők Lapja Egészség

Sok tényezőtől függ agyunk optimális működésének megőrzése. A táplálkozásra azért érdemes különösen odafigyelni, mert legkönnyebben ezen a téren érhetünk el pozitív eredményeket.

A "szabadgyök-elmélet" szerint a szabad gyökök felszaporodása okozza az öregedést. Azért ajánlatos antioxidáns vitaminokat, flavonoidokat fogyasztani, mert e szabad gyökök megkötésével növelik az átlagos élettartamot, és fenntartják az agyi frissességet.

Az omega-3 zsírsavak pedig rugalmassá teszi a sejtfalat. Így a sejtek közötti kommunikáció gyorsabb és gördülékenyebb lesz, ez pedig különösen fontos a központi idegrendszerben.

A memóriajavító étrend összeállításának másik oldala: csökkentsük, ami árt. Korlátozzuk a cukor- és zsírfogyasztást, tartsuk kordában a napi kalóriabevitelt.
A memóriaétrend toplistája
Brokkoli - Az egyik legerősebb antioxidáns, amely segít a szervezet méregtelenítésében, és frissen tartja az agyat.

Fokhagyma - Csökkenti a koleszterinszintet, és véralvadásgátló hatása miatt megakadályozza a vérrögök képződését.

Lazac - A benne lévő omega-3 zsírsav jótékony hatást gyakorol az agyműködésre, a gondolkodásra, az emlékezetre, a keringésre és a vércukorszintre.

Tengeri halak - A tonhal, a makréla és a többi fehér húsú hal ugyan kevés omega-3-at tartalmaz, de sok benne a fehérje, az ásványi só és a vitamin, többek között szelén, ami véd a rák ellen.
Bogyós gyümölcsök - A szeder, az áfonya, az eper, a ribizli napi fogyasztásra ajánlott, mert ezek a vörös bogyósok az agy igazi eledelei. Mindennapi fogyasztásuk például nagymértékben lassítja a koordináció romlását, és elpusztítja a rákos sejteket.

Savanyú káposzta - Olyan értékes laktobacilusok és probiotikumok vannak benne, amelyek erősítik az immunrendszert, segítik az emésztést és a tápanyagok felszívódását, ráadásul csökkentik a koleszterinszintet.

Petrezselyem - Étkezés után elrágcsálva felfrissíti a leheletet, de az egész szervezetre hasonló hatása van. Hatékony rákmegelőző, és csökkenti a vércukorszintet.
Paradicsom - Igazi antioxidáns-bomba, amely bizonyítottan véd a ráktól, és az időskori látásromlást is megállítja.

Avokádó - Bár az avokádó meglehetősen zsírdús táplálék, ettől a zsírtól nem kell félni, mert éppen ez kell az agynak, az érrendszernek és a szívnek, hogy jól működjön.

Citrom - Erős antioxidáns és gyulladáscsökkentő hatása miatt lassítja az öregedés tüneteit, és megvéd a ráktól, de ehhez a (megmosott) héját is érdemes lereszelni és belekeverni a teába, limonádéba.

Szerző:Forrás:Megjelent:
W. Ungváry RenátaNők Lapja Egészség2012. március 8.


Egészség témájú olvasnivalók a weben

Cikkajánló

Témakör: Táplálkozás

Italok, melyek nélkül nem élet az élet

Víz nélkül néhány nap alatt meghalunk, a frissen facsart gyümölcslével pedig óriási tápértékhez juthatunk. A forró kávé illata és aromája nélkül pedig nem tudunk élni, annyira szeretjük.

tovább

Tesztajánló

Asztma-kontroll teszt

Ön asztmás, és szeretné tudni, milyen mértékben van kézben tartva a betegsége? Tesztünk segítségével ezt könnyen megtudhatja!

Praktikák:

Étrendminták

Étrendminták
tovább

Kapcsolódó cikkeink

Szponzorált hirdetések